fandt den her fetter da jeg var på ferie i sydfrankrig og undrer mig lidt ove rhvad det er for en.
[Blocked Image: http://farm5.static.flickr.com…4699700905_d28a7685f5.jpg]
der er lidt flere fotos af den her
vh dwmc
fandt den her fetter da jeg var på ferie i sydfrankrig og undrer mig lidt ove rhvad det er for en.
[Blocked Image: http://farm5.static.flickr.com…4699700905_d28a7685f5.jpg]
der er lidt flere fotos af den her
vh dwmc
Sikker på at det er en Bille. ?
uuuuffffff
Ligner svigermor på en rigtig dårlig dag.
Mvh
Sam
hahah Ebo
anway det kunne teoretisk god være en uopdaget insekt art, der er jo flere 1000 hvis ikke et par millioner endnu som ikke er blevet opdaget, rundt omkring i verden.
jeg har selv lige kiggede et par bøger igennem for at kunne hjælpe dig dwmc, men jeg kan heller ikke lige finde den art.
men jeg vil sige ligesom Ebo, uff ja den ligner svigermor på en rgitig fårlig dag
Rød og sort i dyreverdenen signalerer jo fare, pas på, jeg smager ikke godt og jeg er giftig.
Når jeg kigger på billedet, lange tynde ben som knækker sjovt, øjne på stilke, kæmpe kindbakker...........SVIGERMOR hvad faén laver du på et blad i Frankrig ????????.
Ved ikke lige hvad den hedder, men jeg kalder min Helle, sådan er hun døbt og jeg tør sgu ikke sige andet når hun er i det humør.
Ligner til forveksling Jan's mor, da hun fandt ud af hendes søn var gay og kæreste med mig for et par år siden, nu er hun rosa efter at have lært mig at kende, stadigvæk farlig ;).
Mvh
Sam
lol så vi er kommet frem til at det mest af alt ligner en "tweaks svigermor bille"...
svigermødre er altid lidt lyserøde i kanten ebo det holder sgu aldrig op...
QuoteOprindeligt indlæg af |Henrik|
Sikker på at det er en Bille. ?
det kan self være en eller anden meget spøjs vepse art... men jeg vil nu tro det er en bille...
Det er en duttilenfillifuttilenlåstilhønerøv- bille, kan huske den fra skolen .
Mvh
Sam
Har googlet uden held, desværre...
Please opkald den efter mig hvis det er en ny art!
Nu er det ikke for at skuffe dig, men jeg tror at stort set alle arter i tætbefolkede områder er opdaget. "Billologerne" snakker ganske vist om at der stadig er rigtig mange uopdagede arter, men de gemmer sig typisk i de store skove som Amazonejunglen.
Men lad os bare kalde den Tweaks Svigermor. Det antyder også at den er giftig!
Anders
det kunne godt minde om dem, det ser ud som om den ikke har et "rygskjold" den her.
men jeg vil søge videre