AMD Stock køler larm, søger erstatning


  • Tja jeg tjekkede den lige ud, men den kræver også back plate, hvilket de fleste åbenbart gør. Så kan jeg vel ligeså godt vælge den der Noctua NH-D14 hvis den kan være i kabinettet.
    Eller Zalman CNPS 10x Quiet


    Især Zalman's er interessant da den kun er 16cm høj og har et lav lyd niveau.

  • Tror sgu ikke du finder meget køling der ikke kræver en hurtig tur ud af kabinettet og tilbage igen. Der er der jo for at støtte bundkortet så lortet ikke falder af og smadrer GFX'et (og evt. PSU) ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exido


    Tja jeg tjekkede den lige ud, men den kræver også back plate, hvilket de fleste åbenbart gør. Så kan jeg vel ligeså godt vælge den der Noctua NH-D14 hvis den kan være i kabinettet.
    Eller Zalman CNPS 10x Quiet


    Især Zalman's er interessant da den kun er 16cm høj og har et lav lyd niveau.


    Nu gjorde du mig helt konfus :crazyeyes:, som du kan se i min sig, så har jeg en Achilles fra samme firma monteret og den er magen tl Balder bortset far den har 1 heatpipe mere, og der er sådan en spændebro med til montering på AMD bundkort, så man bruger rammen fra boxkøleren til montering, mens backplate kun er til intel bundkort.
    Giv da coolerkit et ring og hør dem ad hvordan den monteres, men lur mig om ikke, at jeg har ret ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exido
    Tja det lyder cool Ebo, jeg tror bare jeg bestiller den du linkede, den ser jo heller ikke helt dårlig ud lydmæssigt


    Det vil du ikke fortryde, ydelsen er helt i top samt prisen er i bund hvor meget bedre kan det overhovedet blive ;). Vil du endelig have mere ydelse, så monter en blæser mere i push/pull konfiguration, så er det lige før den kan køle bajere samtidig med ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det gik jo næsten som smurt, stock køleren sad så godt fast på cpuen at da jeg hev køleren op røg cpu med op, derfor blev cpu'en tvunget ud af rammen så nogle af de små pins på cpu blev bukkede det betyder vel ny cpu :(

  • Du kan godt rette dem ud hvis du er forsigtig

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Det er nu gjort, og cpu'en passede i rammen så det gik fint, min nye balder køler er monteret, og core temperaturen er 79C. Altså langt højere end forventet, jeg har bare sat den i med et tyndt lag af det nye kølerpasta også den medfølgende amd strammer. Jeg har fjernet det gamle kølepasta. Virker som om der er noget galt, eller skal jeg vente til kølepastaen stivner :S?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exido
    Haha god griner, personlig reminder, husk at fjerne tynd plastic folie fra kølerprofil :D Nu kører det som smurt...


    LOL sådan kan det gå, sidder lige og stener og tænker på hvad min gamle regnelære sagde til os tilbage i 5 klasse i 1976: Læs-tænk-lær-udfør.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.