AMD Stock køler larm, søger erstatning

  • Hey tweakere


    Jeg er flyttet i lejlighed og det har betydet at min stationære er røget i stuen. Det har desværre medført lidt hård kritik iforhold til støj når jeg sidder og spiller krævende spil, imens kæresten ser tv.


    Jeg ejer et PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5
    PCI-Express 2.0, "PLAY!", DVI-I, HDMI, DisplayPort


    Synes i det er et kort der larmer meget?


    Vil dette produkt hjælpe noget på larmen?


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=575168


    Har i eventuelt andre forslag?


    Mit kabinet er lidt trangt. Cooler Master Sileo 500 Midi Tower Sort
    Blæsere: 1x 120mm Front, 1x 120mm


    Mvh Kasper


  • Det er lidt svært for os at vurdere larmen fra det eksemplar du sidder med af et 5770 kort :)), hvis du er i tvivl om det er kortet der larmer kan du jo prøve at stoppe blæseren kortvarigt(!) imens det er værst med larmen.


    Derudover vil jeg umiddelbart mene at en køler til 600kr er overkill, eftersom 5770 kort ikke er så dyre endda, så kan det være bedre at sælge kortet og købe et af de 5770 kort(eller andet) der larmer mindre(der burde være nogen herinde der har en anbefaling).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Mit MSI 5770 larmer absolut ikke når det kører AUTO på blæserne. Hverken i idle på skrivebordet eller i spil. Eneste måde jeg kan fremtvinge nogen for for larm er ved at sætte blæseren på over 75%

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har også lidt svært ved at tro det er blæseren på det HD5770 der larmer.


    Har selv to Sapphire HD5770 med reference køleren og jeg kan slet ikke dem i idle og blæseren stiger næsten ikke i hastighed selv efter flere timers BFBC2.

  • Okay det var da mindre betrykkende at i ikke mener at mit graffikort larmer da fænomenet kun opstår når jeg kører tunge spil.
    Dette er mit setup:


    Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
    Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5
    and i7, 1.65V, Intel XMP


    Gigabyte GA-790XTA-UD4, Socket-AM3
    AMD 790X+SB750, ATX, DDR3 , USB3.0, SATA
    6Gb/s, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16


    Cooler Master Sileo 500 Midi Tower Sort
    Blæsere: 1x 120mm Front, 1x 120mm Bag,
    Lydabsorberende, 2x USB, 1x eSATA


    Samsung SpinPoint F3 500GB
    7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 16MB


    PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5
    PCI-Express 2.0, "PLAY!", DVI-I, HDMI, DisplayPort


    Samsung DVD-brenner SH-S223L/BEBE,


    Microsoft Windows 7 Home Premium DK
    OEM, 64bit


    Cooler Master Real Power M620, 620W PSU
    ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x


    AMD Phenom II X4 965, Black Edition DK
    Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed


    Jeg kan godt følge jer i at den køler jeg har fundet frem er overkill, den kan sikkert heller ikke være i mit kabinet.
    Jeg er dog åben for at købe et nyt graffikort som i kan anbefale uden larm.
    Men til at starte med vil jeg kigge på at sætte dets fan hastighed ned, hvis jeg lige kan finde ud af det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    Du kan lave custom fan profil i msi afterburner,men hold øje med temps,evt tjeck med rbe om dit kort får 1.2 el 1.125v.Er det 1.2v kan du flashe til anden bios med lavere volt og på den måde få både temps og rpm ned.
    MSI AB:
    http://downloads.guru3d.com/Af…-Final-download-2562.html
    RBE:
    http://www.techpowerup.com/dow…on_Bios_Editor_v1.25.html


    Da jeg kørte den der kombuster stability test, fik den min computer til at larme meget, og mit graffikort kom op på 85C

  • Jeg kan godt følge jer, jeg fik sat fan speeden på 100 i msi afterburner og jeg synes ikke den støj er ligeså gal som når jeg kører tunge spil.


    Så måske er det cpu fan?

  • hvis du køre med stock er det nok helt sikkert den :)

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exido
    Det lyer kanon jeg skal bare lige have et program så jeg kan skrue op og ned for den, så jeg kan være helt sikker.


    Bare kør en stress test på processoren så finder du hurtigt ud af om det er den som er problemet.


    AMD's boxkøler så har ry for at larme rigtig meget så det er helt sikkert der din støj kilde er.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    Bare kør en stress test på processoren så finder du hurtigt ud af om det er den som er problemet.


    AMD's boxkøler så har ry for at larme rigtig meget så det er helt sikkert der din støj kilde er.


    Tror sgu du har ret Rasmus66, med en boxkøler så er der dømt en lille jetjager ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo


    Tror sgu du har ret Rasmus66, med en boxkøler så er der dømt en lille jetjager ;).


    Mvh
    Sam


    Jep


    Men blæseren som sidder på AMD boxkøleren er super til ram køling :))


    Har loddet to af dem sammen og det giver en mindre tornado plus en helvedes masse støj når de køre :T

  • Så hvis jeg tager støj i betragtning hvad vil i så anbefale?


    jeg tænkte selv på


    Scythe Mugen 2


    Har i nogle bedre bud, evt. uden bagbeslag?


    Denne kunne også være et bud.


    http://www.shopitonline.dk/Par….aspx?q=p:2435683;c:36231


    Jeg kan ikke beslutte mig der er også
    Noctua NH-D14 http://www.coolerkit.dk/noctua_nh_d14-p-1369.html


    Jeg aner bare ikke om de vil kunne være i mit coolermaster Sileo 500


    jeg kan nok ikke komme udenom at skulle have motherboard ud.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz


    Kan næsten gentage mig selv,undervolt cpu og kontroller cpu fan i enten bios el med speedfan :P


    jeg tænker på de monteringssystemer der skal sættes bagpå motherboard.

  • Kunne være en som denne


    http://www.coolerkit.dk/xigmatek_balder_sd1283-p-1354.html


    Koster ikke alverden og holder din CPU kold selv under et kraftigt OC og blæseren er PWM styret, så den kører ikke hurtigere end der er behov for helt afhængig af hvor varm CPU bliver.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.