Trådløst netværk med ComX

  • Hej hej,


    Jeg er netop flyttet til ny lejlighed med ComX, som udbyder i foreningen. Der er i øjeblikket kun én IP-adresse tildelt til lejligheden med LAN-kabel, som min udlejer ved siden af mig sidder på. Derfor vil jeg gerne have det lidt moderniseret (for Christ sake).


    Jeg har så fundet denne fine guide, der får det til at lyde optimistisk nemt: http://comx.dk/userfiles/file/…X_vejledning_wireless.pdf


    Men når så denne procedure er fulgt og routerens WAN-MAC adresse er tastet ind i deres system, så er det at der ikke sker en radise. Når jeg kobler mig til min forbindelse melder den ingen internetgang.


    Routeren jeg bruger er en d-link DI-524. Jeg har forsøgt at gå ind på dens system (192.168.0.1) og prøvet at få den til at få netværk gennem static IP med std gateway IP og dns servere etc, men med samme resultat.


    Da jeg oprettede routerens WAN-MAC adresse på ComX gjorde jeg det gennem min udlejers bærbar og derved den gamle nuværende switch, og ikke gennem den nye d-link. Har det betydning? Ellers er jeg nærmest blank.


    Håber der er nogen der kan hjælpe :)


    Mvh
    Morten

  • Jeg vil tro at du skal ændre din dlink routers WAN MAC adresse til den MAC adresse din udlejers bærbare har.


    For at finde ud af hvad MAC adressen er kan du åbne en konsol og skrive ipconfig /all
    MAC adressen står listet som fysisk adresse.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • Okay, det har jeg lige forsøgt, desværre uden held. Fandt mac-adressen på ComX's selvbetjening, hvor man tilføjer enhederne.


    Udlejeren bruger en MacBook. Hvordan finder man dens ipconfig /all?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Th@ms
    Okay, det har jeg lige forsøgt, desværre uden held. Fandt mac-adressen på ComX's selvbetjening, hvor man tilføjer enhederne.


    Udlejeren bruger en MacBook. Hvordan finder man dens ipconfig /all?


    Hvis jeg husker ret så skal du skrive ifconfig i stedet, hvis der bliver kørt OSX

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Tak


    Nu har fundet frem til en løsning, som egentlig er uholdbar, men det har givet mig Internet.


    Opsætningen lyder således. Fra stikket i væggen går der et Lan-stik i den gamle switchs WAN (Allied Telesyn . AT-RG613TX . Residential Gateway). Fra switchen går der endnu et Lan-stik til routerens WAN.


    Denne opsætning gjorde at ComX selvbetjeningsside dukkede op og registrerede min computers MAC-adresse. På listen er der nu min udlejers bærbar, min bærbar og routerens mac-adresse.


    Det kan da umuligt være denne måde, det skal opsættes på?! Min ipod touch kan fx ikke finde noget.


    Det er simpelthen så åndssvagt det her.


    EDIT: Min udlejers macbook kan heller ikke finde netværket trådløst og får stadig sit gennem lan-stik fra den gamle switch...

  • Nåh, nu har jeg brugt hele dagen med div. skud i tågen og den stædighed har betalt sig med at det hele virker korrekt nu.
    Jeg aner ikke hvordan eller hvorfor.


    Hallelujah, ses på baren.