Pci express x8lane?

  • Har været så heldig at bestille en sata controller som jeg skal bruge, men der hvor jeg bestilte fra (dustin) havde de bare skrevet pci express så gik ud fra det self ikke var en 8lane troede jeg ikke man brugte mere??


    Men har nu fået den med posten, og skal faktisk bruge den.. er der en måde at lave sine normale pci express om til en 8 lane ?? alle dem jeg har er jo 16 lane mener jeg de hedder.. dem alle kører med..

  • Så du vil have dine lanes, som kører x16 hastighed til at køre x8 i stedet? Skulle vel være muligt, men kan på ingen måde se ideen i det?

  • fighter88 du forklarede dig forkert så tror jeg..


    nej du kan ikke sætte et PCI-E kort ned i en PCI sokkel


    og jeg går udfra at du bruger den blå PCI-E x16 sokkel til et GFX kort ?


    edit:


    den eneste PCI-E(express) sokkel du har er den lange blå som er en PCI-E X16 lanes sokkel.


    den lille hvide som sokkel som er oven over din blå PCI-E sokkel er en PCI-E x1 lane.
    de andre hvide er nogle meget normale og lidt gamle PCI 32bit wide.

  • Kunne også være en løsning.. Da computeren bliver brugt til filserver skal det ikke være et vildt dyrt bundkort..
    Ville være glad hvis folk eller du ville komme med forslag til at godt billigt bundkort?

  • Dem vil jeg prøve at se lidt på..


    Takker for hjælpen det var dejligt lige at få styr på det hele :) har nu prøvet at tage grafikkortet ud for at se om det kunne gå i den sata adopter. og det kunne den nemt, den fylder dog ikke hele soklen ud hvilket jeg troede den skulle for at virke.. den er jo noget mindre den sata controller end et grafikkort foreksempel er ved soklen...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fighter88
    Dem vil jeg prøve at se lidt på..


    Takker for hjælpen det var dejligt lige at få styr på det hele :) har nu prøvet at tage grafikkortet ud for at se om det kunne gå i den sata adopter. og det kunne den nemt, den fylder dog ikke hele soklen ud hvilket jeg troede den skulle for at virke.. den er jo noget mindre den sata controller end et grafikkort foreksempel er ved soklen...


    det er det geniale ved PCI express, du kan sætte et x1 kort i en x16 port og kortet vil stadig virke, den anden vej kan også lade sig gøre såfremt porten er lavet til det. Fx. kørte jeg på mit gamle asus a8n5x et sekundært PCIe x16 kort i en x4 port. Granted, det sekundære grafikkort fik et performance hit, men det kunne stadig trække et std skrivebord med programmer og 2d spil.


    Det hænger sammen med hvordan en PCIe port er opbygget:
    [Blocked Image: http://img143.imageshack.us/img143/7730/pcislots.jpg]


    desuden kan man studere pinoutet af PCIe porte HER

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fighter88
    Kunne også være en løsning.. Da computeren bliver brugt til filserver skal det ikke være et vildt dyrt bundkort..
    Ville være glad hvis folk eller du ville komme med forslag til at godt billigt bundkort?


    Lige nu er komplett´s demoshop nede eller de ikke har nogen varer, ellers kig der når den er oppe igen.
    Det du skal ha er som sagt et board med 2 stk pci-e grafikporte på. Så kan du udnytte det der pci-e 4x kort.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Et stort tak til allle der har hjulpet til tråden..
    Dejligt lige at få det på plads med de forskellige sokler.. ;) Vil se lidt efter et nyt bundkort, det jeg har nu kan jeg bruge senere til et medie center så intet problem :)


    :clap: :rules:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fighter88
    Et stort tak til allle der har hjulpet til tråden..
    Dejligt lige at få det på plads med de forskellige sokler.. ;) Vil se lidt efter et nyt bundkort, det jeg har nu kan jeg bruge senere til et medie center så intet problem :)


    Og når du nu finder et nyt bundkort til din filserver så find da et med onboard grafik. Filservere har ikke brug for vild grafik. Det giver en ledig PCIe-port :-)