Gigabyte H55M-USB3 Ultra Durable 3

  • Gigabyte er som bekendt ikke en nybegynder inden for bundkort branchen, og det kan man også tydeligt mærke på dette bundkort, som vi i dag skal se på, nemlig et H55. Gigabyte har med deres H55M-USB3, fået presset en masse nye funktioner, og en ny modificeret BIOS ned på et M-ATX bundkort.


    http://www.tweak.dk/review/Gig…_Ultra_Durable_3/1102/1/1



    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2010/review/1102/tweak_dk_gigabyte_h55m-usb3_image_bundkort-forfra.jpg]

  • Som jeg skrev på sitet er der en række fejl i artiklen:


    Jeg forstår ikke den høje temperatur på cpu'en.
    Jeg har en I7-820 og (Quad core 2,8 GHz turbo 3.46 GHz på et H57M-USB3 bundkort) kan ikke få temperaturen over 36 grader, men jeg har heller ikke grafikdelen i min CPU.
    Og OK jeg har en stor køler Zipang 2, men forskellen er for stor.


    Det er ikke rigtigt at man ikke kan køre dual port på grafikudgangene. Manualen siger:
    Dual Display Configurations for the Onboard Graphics:
    The table below shows the supported dual display configurations for the onboard graphics ports when in the BIOS Setup program or when during the POST stage.


    There is no such limitation in operating system environment.


    Under Windows virker dual port fint.


    I skriver at der ikke er nogen LED på bundkortet til at vise Power On. Jo det er der der vise forskellige faser af opstarten og når alt kører slukkes LEDene. De sidder i hjørnet ved RAM modulerne.


    Under plus skriver I at der er SATA v3 6 GB/s, men det er der ikke.


    Og så forstår jeg ikke at I ikke omtaler Smart 6:
    GIGABYTE Smart 6™ (Note 1) is designed with user-friendliness in mind, and offers a combination of 6 innovative software utilities that provide easier and smarter PC system management. Smart 6™ allows you to speed up system performance, reduce boot-up time, manage a secure platform and recover specified files easily with a click of the mouse button.


    /MichaelS


  • Hej Hymm


    Der blev brugt en Corsair H50 som køleenhed til CPU'en, og som du selv påpeger kan man ikke helt sammenligne en CPU med IPG og en uden.


    Integrated in the Chipset:
    1 x D-Sub port
    1 x DVI-D port (Note 3) (Note 4)
    1 x HDMI port(Note 4)
    1 x DisplayPort (Note 4)
    (Note 2) To use the onboard DisplayPort, HDMI, DVI-D, and D-Sub ports, you must install an Intel CPU with integrated graphics.
    (Note 3) The DVI-D port does not support D-Sub connection by adapter.
    (Note 4) You can use only one of the onboard digital graphics ports.


    Der er ingen LED onboard til at vise at PC'en er tændt. Jeg ved godt at der er nogle Phase LEDS som hvis hvor manger Phaser CPU'en bruger, på dette teastboard virkede de ikke, og derfor er de ikke belvet benævnt, og jeg syntes ehller ikke at de kan bruges, til at vise at den er tændt, da de kan slås fra i BIOS.


    Det med SATA er min fejl, jeg har kiggede forkert og beklager.

  • !wfdi skrev:


    (Note 4) You can use only one of the onboard digital graphics ports.


    Tyndt at du manipulerer med teksten. X( Note 4 lyder:


    (Note 4) You can use only one of the onboard digital graphics ports (e.g. DisplayPort, HDMI, and DVI-D) for output when in the BIOS Setup program or when during the POST screens.


    Manualen side 12: Link http://download.gigabyte.eu/FileList/Manual/mb_manual_ga-h57(h55)m-usb3_e.pdf


    :clap: Som skrevet tidligere, Dual port graphics virker fint i Windows.


    /MichaelS

  • manipulerer med teksten, aj det gør jeg så ikke - men jeg er da imponeret over hvor meget du har sat dig ind i sagerne.


    jeg ved så ikke om du selv er i besidelse af dette bundkort eller ej, men på dette bundkort jeg har her, som er et TEST bundkort, hvor man ikke altid kan regne med at det er den endelige version, og hvor alt vil virke, vil denne model jeg har, ikke virke med 2 skærme tilsluttet.


    edit: hymm jeg undre mig bare lidt over hvordan du kan sige at dual display virker, på dette bundkort, når du ikke var med til selve testen af det.

  • Det ligner ellers den endelige version, eftersom både tilbehør og orignal emballage medfølger. De bundkort jeg har testet, som har været beta type, er altid kommet med beta drivere, uden tilbehør og i en anonym indpakning :)


    Igen, det kan være dit eksemplar er defekt.


    Det er positivt med brugere, der har et godt kendskab til hardware og kan tilkendegive deres mening, istedet for at der aldrig kommer nogen meninger og 80% af alle testtråde er fuldstændig tomme.

  • Du har manipuleret med teksten idet du har sat et punktum midt i sætningen og set bort fra slutningen af sætningen, der lyder "(e.g. DisplayPort, HDMI, and DVI-D) for output when in the BIOS Setup program or when during the POST screens. "


    Side 20 i manualen under Dual Display Configurations for the Onboard Graphics:
    siger "There is no such limitation in operating system environment."


    Du skriver du ikke ved hvilket bundkort jeg har, så læs mit første indlæg igen for der står det, og indpakningen var nøjagtig magen til det du har vist på billederne. Det undre mig hvis Gigabyte pakker deres - defekte, bl.a lysdioder på bundkortet og nu også dual port graphics - bundkort i retail pakke.


    Jeg udtaler mig ikke specifikt om det bundkort du sidder med, men jeg har selv tjekket H55M-USB3 ud før jeg købte nummeret større, men de to bundkort er jo 99% ens. Forskellen er to ekstra USB headere og Raid mulighed på H57M kortet.


    Læs iøvriigt en seriøs anmeldelse af bundkortene her:
    http://www.xbitlabs.com/articl…ga-h55musb3-h57musb3.html


    Det skuffer mig I ikke er mere seriøse, men hvis det er defekte komponenter i får til anmeldelse så kan jeg godt se at der er et problem!


    Jeg har selv anmeldt for (blade) Ny elektronik, Hifi&elektronik og (sites) Rekordere.dk og Tweak.dk


    Bedre held med næste anmeldelse!


    /MichaelS

  • Jeg skrev ikke at jeg havde været ansat som anmelder, men jeg skrev at jeg havde anmeldt for Tweak.dk


    Hvis bare du vil have datoen så var det den 28/10-08


    http://www.tweak.dk/review/Origen_S16V_HTPC_kabinet/851/1/1


    Og som en lille morsom ting
    http://www.origenae.co.kr/en/htpc_s16v.htm
    - kik under Rewiews


    /MichaelS




    (stavefejl rettet)

    mvh Hymn


    Win 10, Intel i7, 4,00 GHz, 32 GB ram, GTX 1650 passivt

    Rettet en gang, sidst af Hymn ().