Server 2003 på SCSI

  • Når jeg vil installere server 2003 på SCSI hd i RAID, siger programmet: Der er ingen harddisk på denne computer.
    Det er der og de fungerer i test og opsætning udmærket. Hvad kan jeg gøre?

  • det kunne se ud til at du mangler at tilføje din RAID driver til din installation. Under din Win2003 installation i starten, for du neden i bunden af den blå skærm 2 valgmuligehder enten tryk F6 for tilføjelse af driver til RAID, eller en F2 til at kører en unattended installation, tryk F6 et par gangen når denne valgmulighed forekommer. du skal så huske at have en diskette klar, med dine driver på.


    mængden af driver plejer typisk at se sådan her ud:


    *.cat fil
    *.sys fil
    *.inf fil
    *.oem fil (denne fil bruges til at kunne vælge imellem de forskellige controller som disse ovenstående filer indeholder)


    [Blocked Image: http://www.rmus.dk/win2003f6.png]

  • og, ja, for at folk er klar over det, så er det gode gammeldags 3½" eller 5 1/4" disketter vi snakker om


    USB diske og cd'er gælder ikke

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Hvis du ikke skal køre raid kan du sætte det til IDE i bios.


    Men ellers kan du sagtens hente raid driver på bundkortets hjemmeside, hvis du da har floppy disk.
    Hvis ikke, er IDE vejen frem.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Azjo
    Hvis du ikke skal køre raid kan du sætte det til IDE i bios.


    Men ellers kan du sagtens hente raid driver på bundkortets hjemmeside, hvis du da har floppy disk.
    Hvis ikke, er IDE vejen frem.


    Jeg gætter på at det ikke kun er pga raid at han ikke kan finde hans harddiske, men fordi at han har valgt at installer sit system-drev på en SCSI controller som ikke er onboard, men derimod via et PCI kort - det er min tanke hvertfald, og derfor vil han være nødsaget til at finde en driver, som han kopier over på en diskette/floppy-drev, for at han på den måde kan få gang i hans installation.