• Hallo foto hovede


    Efter købet af mit fine Eos 550d, vil jeg gerne ud og invisterer i et nyt objektiv.
    Objektivet skal bruges meget til allround fotografering. Jeg havde et 28-105 på mit gamle 400d og det var jeg godt tilfreds med.


    Jeg har kigget lidt på Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS
    http://midtdata.dk/hardware_10…8-135mm-f-3-5-5-6-IS.html


    Har i evt. bedre forslag ?

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Du kunne kigge på deres 18-200 giver dig lidt mere i den lange ende og er en kanon optik.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Du kunne kigge på deres 18-200 giver dig lidt mere i den lange ende og er en kanon optik.


    Har overvejet den lidt. Kan du sige god for den? :)


    Sorry for offtopic :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque


    Har overvejet den lidt. Kan du sige god for den? :)


    Sorry for offtopic :)


    Jeg skyder selv med fullframe kamera så har den ikke selv da den simpelthen ikke passer på mit kamera.


    Jeg kender dog et par stykker som har den og er rigtig galde for den. Min far har lige bestilt også så den er god nok som all rounder til jeg vil anbefale den til ham :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Engel herinde fra startede også ud med den for mange år siden, og han var vidst glad nok for den.. :)


    har selv et tamron bare 28-75 2.8, og den virker også kanon godt..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Det kan man jo ikke sige. Hvad der er godt kommer an på hvad man skal bruge det til og hva man har af kroner.


    det er vise ord. men det får hverken forvrængningen, uskarpheden eller CA til at forsvinde.


    Men hvor tit skal man bruge 18-200 ? ja det kan være fedt at have men hvis man skal vælge mellem at have 2 gode objektiver som en 17-55 og en 70-300 eller et objektiv (18-200) som dækker det hele men leverer ringere resultater. så syntes jeg ikke det er en svær beslutning.


    men igen hvor ville det være fedt at have et objektiv der kunne det hele. en 10-500mm f/2 med usm og IS med en vægt på hele 2kg


  • Ja ville være sjovere med de to objektiver men det er 2 stk glad og 7000,- mere :)


    Hvis det er til familie og all round så er den 18-200 sgu længe fin. Selvfølgelig kan man få meget bedre men det er hele tiden det med brug/pris/vægt osv.


    Den 18-200 og nikons tilsvarende er virkelig god value imo :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Ja alting er et spørgsmål om pris. men hvis man smider sådanne en krabat på en dslr for aldrig at skifte objektiv kan man lige så godt købe et kompakt kamera med en kraftig optisk zoom. som sx 20 is fra canon.
    Fordelen ved dslr er jo netop at man kan skifte optikken ud efter behov. så i min verden er en 18-200 tilovers da optikken koster mere end hvad et kamera med indbygget objektiv koster der kan det samme.

  • For en gangs syld vil jeg godt give _WHAT_ ret, Canons og Nikons 18-200 er faktisk et rigtig godt all around objektiv, eller sigmas med OS er også ganske fin, men man skal bestemt ikke købe de billige udgaver til 1300-1700~kr, de er lige til at brække sig over de helt billige...


    Men selvfølgelig kommer det an på behov, jeg har faktisk set fotografer der bruger 18-200 og slipper rigtig godt fra det, det kommer også meget an på hvad man skal bruge sit "slut produkt" til.. Så længe det ikke skal forstørres op i stor størrelse så kan man alligevel ikke se mange af de linse fejl der forekommer :)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Ja alting er et spørgsmål om pris. men hvis man smider sådanne en krabat på en dslr for aldrig at skifte objektiv kan man lige så godt købe et kompakt kamera med en kraftig optisk zoom. som sx 20 is fra canon.
    Fordelen ved dslr er jo netop at man kan skifte optikken ud efter behov. så i min verden er en 18-200 tilovers da optikken koster mere end hvad et kamera med indbygget objektiv koster der kan det samme.


    Jeg er bestemt ikke enig, ingen Bridge kamera'er kommer i nærheden af hastighed, dybdeskarphed eller generalt skarphed af et DSLR kamera, ALDRIG..

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^


    Jeg er bestemt ikke enig, ingen Bridge kamera'er kommer i nærheden af hastighed, dybdeskarphed eller generalt skarphed af et DSLR kamera, ALDRIG..


    Enig med Jk her hvis man kun køber et spejlrefleks fordi det kan skifte objektiv så er der noget man har misforstået :)


    Hastighed, fokus, dybdeskarphed, skarphed, detaljer, betjening og ikke mindst en ordentlig søger er jo ikke noget man finder på et bridge kamera :)


    De fleste der har sådan et kamera som familie kamera laver sjældent noget større end A4 og på det plan tror jeg sgu ikke at de vil opdage at objektivet laver en lille smule destortion eller ca.


    Sgu mange der går alt for meget op i tal og analyser hvad angår foto og glemmer at det hele ikke drejer sig om udstyr :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy