OC af 4890 I CF

  • Hey Tweakers jeg vil gerne overclocke mine kort men hvordan øger jeg for spændningen for kan ikke komme over 915 : 1025 på begge kort jeg kan ikke gøre det i afterburner eller nogle andre programmer det virker som om at XFX ikke tillader at man gør det.


    Venter spændt på svar

  • Er kortene med reference design?


    Hvis ja så skal du bare flashe til eksempelvis en Asus Top bios så skulle du kunne justere volten på gpu.


    Hvis nej så skal du igang med at have kortene voltmoddet :)

  • På samme måde som du gør med bundkortet. Du henter et program som flasher en .bin? fil over på chippen i grafikkortet, og voila. Man skal selvfølgelig være 110% sikker på at den BIOS man flasher over er kompatibel med kortet - lavede selv denne fejl og måtte smide kortet i en vens maskine som havde 2 PCI-E porte. Så kunne jeg flashe den rigtige på. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    rasmus66: hvordan flasher man ens GFX? (jeg ved det simpelthen ikk nemlig, og jeg er nok ikke den eneste? :-) )


    Du finder en bios fil der passer til ens grafikkort evt fra en anden producent eller en moddet bios også flasher du kortet med enten ATIflash (ATI kort) eller NVflash (Nvidia kort)


    Du kan finde tonsvis at guides til begge programmer så der er ingen undskyldning til ikke at gøre det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Casper Lynge
    hey når jeg åbner min bios fil er mine volt låst kan de blive låst opp ved et bios mod eller er jeg bare på røven?? :)


    Du kan ko starte med at svare på mit spørgsmål i min første post ;)


    Er kortene med reference design?


    Mange non refence grafikkort har nemlig ikke voltage chippen som er nødvendig for at kunne softmodde dem.

  • det tror jeg sku ikke den er mit kort hedder XFX HD4890 XT 870/975


    Andet kan jeg ikke rigtig sige dig har prøvet at lave producenten om til asus i min bios men det virkede ikke har enda prøvet at flashe min bios med en XFX 4890 XXX OC bios som køre 1000/1000 og der ville den slet ingen ting måtte genflashe den med bakcup før kortet virkede igen ;)