Probler med lyd i vista ?

  • Hej jeg har lige installeret vista 64 bit på min computer men har nu ingen lyd...


    nede i højre hjørne af *taskbaren* er der en højtaler med et kryds ved som skriver *Der er ikke installeret en lydoutput enhed*. når jeg går ind i den er der noget med ATI dp output ikke tilsluttet, kan ikke trykke tilslut ved den...


    Inde i enhedshåndtering under fanen *enheder til lyde video og spil* står der at lydkortet er installeret og fungere korrekt... har forsøgt at geninstallere det flere gange....


    Nogle der ved hvad der er galt ?? er helt på herrens mark her


    mit bundkort er et Gigabyte ga-m52l-s3 og det er onboard hd lydkort.

    -=[RoQaR]-[DK]=-


    Bundkort: Gigabyte ga-m52l-s3
    Cpu: Amd athlon 64 x2 dual core processor 6000+
    Ram: 4gb ddr 800 ram
    Hdd: 400 gb
    Grafikkort: Radeon Hd 4850 512mb
    psu 650w chill innovation

  • Bruger ikke hd tror jeg ikke ?
    har bare installeret min lydkorts griver og smækket mine højtalere i stikkene på bundkortet.. men det virker ikke... aner seriøst ikke hvad jeg skal gøre eller om man overhovedet kan det jeg prøver ?

    -=[RoQaR]-[DK]=-


    Bundkort: Gigabyte ga-m52l-s3
    Cpu: Amd athlon 64 x2 dual core processor 6000+
    Ram: 4gb ddr 800 ram
    Hdd: 400 gb
    Grafikkort: Radeon Hd 4850 512mb
    psu 650w chill innovation

  • Prøv lige at hoppe ind i kontrolpanelet for lyd og se om ATI lydkortet ikke er valgt som standard (det bruges til at sende lyd ud i HDMI). Skift over på dit "rigtige" lydkort og se om der ikke skulle komme lyd ud igen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • HerrMansen
    hvordan gør jeg det ? når jeg kommer derind kan jeg ikke finde andet end den Ati ting ?

    -=[RoQaR]-[DK]=-


    Bundkort: Gigabyte ga-m52l-s3
    Cpu: Amd athlon 64 x2 dual core processor 6000+
    Ram: 4gb ddr 800 ram
    Hdd: 400 gb
    Grafikkort: Radeon Hd 4850 512mb
    psu 650w chill innovation

  • Se her.
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/042010/speakers.jpg]


    Jeg har 3 lydkort i min computer. Et par G35 hovedtelefoner (som har et lydkort i sig), et onboard som er de to der hedders speakers og headphones, og så ATI grafikkortet's HDMI udgang.


    Hvis du kun ser ATI lydkortet, så er dit andet lydkort ikke installeret. Har du et Creative lydkort i PCI, ellers sidder lydkortet på bundkortet? Hvis det sidder på bundkortet skal du finde modelnavnet på bundkortet, ind på deres hjemmeside og hente en driver til Vista. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Problemet er at i den liste der viser min kun den Ati dp output...
    ikke andet.
    lydkortet er onboard, og har prøvet med drivere fra producenten, uden held.

    -=[RoQaR]-[DK]=-


    Bundkort: Gigabyte ga-m52l-s3
    Cpu: Amd athlon 64 x2 dual core processor 6000+
    Ram: 4gb ddr 800 ram
    Hdd: 400 gb
    Grafikkort: Radeon Hd 4850 512mb
    psu 650w chill innovation