Ekstern Flash

• Ville lige høre her inden jeg køber en ekstern flash...

Expert har i denne uge en "METZ 36 AF-4" til 799, er det noget skrammel eller noget der holder??

Og hvad er de Store fordele ved en ekstern blitz fremfor den integrerede? og er der noget specielt man skal kigge efter???

Køber den lørdag hvis i "giver mig lov"...

• Nu ved jeg ikke hvilket kamera du har men du skal sørge for at sikre dig at flashen passer til kameraet. Når det er sagt så er jeg af erfaring stoppet med at købe flash der ikke er af samme mærke som mit kamera.

Der er simpelthen for store chancer for problemer :(

Jamen der er kun store fordele ved ekstern flash. Faktisk er der ikke nogen som helst fordel ved den indbyggede andet end den altid er med.

Det er sjældent at lys direkte fra kameraet er pænt så det hjælper at få flashen væk fra kameraet. Du har mere power i ekstern flash, den vil næsten altid være hurtigere, du har mulighed for at bounce den på loft og vægge osv osv osv :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Så ville jeg kigge på en Canon 430EX den er billig og har rigtig meget power til pengene.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• er prisen et problem så kig på sigma. de laver blitz'e specielt til de forskellige mærker.
    Med en blitz skal du have et højt ledetal. vær opmærksom på at der findes forskellige måder at måle ledetallet på. forskellen ligger i hvor stort et område der bliver oplyst.

• [quote]Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    er prisen et problem så kig på sigma. de laver blitz'e specielt til de forskellige mærker.
    Med en blitz skal du have et højt ledetal. vær opmærksom på at der findes forskellige måder at måle ledetallet på. forskellen ligger i hvor stort et område der bliver oplyst.[/quote
    Gør Metz også. Den jeg har liggende (36AF-4C Digital) er lavet til Canon, og virkede perfekt med det 1000D jeg havde.

Oprindeligt indlæg af Maverick

Gør Metz også. Den jeg har liggende (36AF-4C Digital) er lavet til Canon, og virkede perfekt med det 1000D jeg havde.

Metz er bare så dyre i forhold til performance at det knap nok kan betale sig.

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    er prisen et problem så kig på sigma. de laver blitz'e specielt til de forskellige mærker.
    Med en blitz skal du have et højt ledetal. vær opmærksom på at der findes forskellige måder at måle ledetallet på. forskellen ligger i hvor stort et område der bliver oplyst.

Forkert.. der er kun en rigtig måde at definere ledetal på.

ledetal = antal meter blitzen rækker ved F:1.0, ISO 100.

Det er den eneste måde at definere ledetal på, de tal kan man så flytte rundt på men det er stadig de samme matematiske regler der gælder - også skal man huske lys bevæger sig med kvadratisk i rummet.

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Jeg er helt enig.
    min 580ex er opgivet til 58. men det er ved 105mm og ikke 50mm. så jo der findes forskellige måder at opgive det på. Men som du også nævner kun en rigtig.