Intet billed på Samsung 2233rz

  • Hej alle.


    Har lige købt en Samsung 2233rz, hvor meningen er at den skal erstatte min gamle CRT skærm..


    Jeg har ingen problemer med, at forbinde min CRT skærm til min Alienware m17x bærbar via VGA indgangen.. Men nu hvor jeg bruger min nye skærm og tilslutter den til bærbaren via DVI/VGA converter kommer der intet billed frem på skærmen og selve skærmens blåt lys blinker ?


    Har prøvet alle muligheder mellem duplicate / extend eller bare kun billed på 2233rz - uden held.


    Inde i Nvidia control panel kan den sagtens finde skærmen, og jeg har fået installeret driveren til skærmen og det hele..


    Håber nogen har en lille idé om hvad problemet kan være.


    Tak på forhånd :)

  • Min bærbar har kun en AVG indgang og en HDMI indgang.


    Skærmen har kun 1 DVI udgang som jeg så forbinder med min VGA indgang med en DVI / VGA converter..

  • Ja.. Har fået fortalt at det nok er problemet - kablet fra 2233rz er et DVI-D, og det virker ikke sammen med et DVI / VGA converter, men skal vidst bruge et DVI-I kabel istedet..
    Men hvorvidt skærmen så virker skal jeg også have den til at kunne køre 120hz.


    Hvad er mest hensigtsmæssigt:


    1) Købe et DVI-I kabel der går fra skærmen til DVI / VGA converter så den køre over VGA udgangen ?


    2) Købe et DVI / HDMI converter så den køre over hdmi udgangen ?


    Og ville jeg så stadig kunne benytte 120hz ?


    :S

  • Hold signalet digitalt og køb dig en HDMI adaptor. VGA er noget flimret rod, og da DVI <-> HDMI slet ikke konverterer (det fjerne bare lydsporet) så skulle du være kørende med det samme. 120hz skulle sagtens være muligt på den store skærm - så skal du bare finde dig et spil som faktisk kan køre 120hz (eller 60 hvis du bruger 3D briller) :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Okay mange tak :clap:


    Det er ikke en speciel HDMI adaptor jeg skal bruge? For så ville jeg bare tage ind til den nærmeste butik og købe hvilken som helst de har.
    Så længe jeg kan få et billed frem og kan køre de 120hz, så er jeg glad og tilfreds ! :finger:

  • Jeg har fået afvide af en gut på et andet forum, at det ikke virker sammen.


    personen skriver : "På den skærm er det KUN DVI-D der virker med 100/120 HZ, hvis du bruger en dvi-hdmi konverter vil du ikke få mere end 60 hz. Søg selv på google -> 2233rz hdmi Og du vil finde en del der ikke kan få det til og virke."


    hvorefter jeg spørg: " Yes.. Så jeg skal vel bare skaffe en adapter der kan gå fra HDMI -> DVI dual link ? da en normal ikke virker ?"


    han svare: "Du kan nok godt få billede på med den konverter, men du kan ikke få mere end 60 hz."


    Kan det virkelig passe at man ikke kan få den til at yde 120hz med en DVI-D / HDMI converter ??! :rolleyes:

  • Skal jeg ikke kunne sige. Men HDMI > DVI får ihvertfald billede på skærmen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Grunden til DVI-D kan kører 120 Hz, er at den faktisk sender to "strømme" ad gangen.


    Så hver "strøm" er på 60 Hz, og så samler skærmen dem, og sætter dem sammen til et 120 Hz billede.


    Så tror du har ret i at en DVI-D -> HDMI adapter ikke vil virke.

  • Damn det er noget lort så :(


    Så kan jeg faktisk på ingen få min skærm til at køre 120hz endten igennem min VGA eller HDMI udgangen ?


    Så har jeg spildt lidt penge på den skærm.. :/

  • Damn det er noget lort så


    Så kan jeg faktisk på ingen få min skærm til at køre 120hz endten igennem min VGA eller HDMI udgangen ?


    Så har jeg spildt lidt penge på den skærm.. :/

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af metow
    Min bærbar har kun en AVG indgang og en HDMI indgang.


    Skærmen har kun 1 DVI udgang som jeg så forbinder med min VGA indgang med en DVI / VGA converter..


    Din bærbare har udgange og din skærm har indgange. DVI-indgangen på din skærm er en DVI-indgang.
    Converteren bruges på DVI-udgange.