Problemer med trådløst netværk

  • Mit trådløse netværk gør knuder idag!!


    Idag da jeg tændte computeren kunne den ikke finde det trådløse netværk, istedet lå der bare et netværk der hed linksys. Dette kunne jeg så godt få adgang til, og komme på nettet på og det hele, og når jeg så slukker routeren kan jeg se at det rent faktisk er mit netværk. Men den har selv ændret navnet?! samtidig kan jeg ikke få adgang til min router, den vil ikke acceptere mit password.
    Jeg frygter lidt at alle lige pt. har adgang til mit netværk (og bor i lejlighedskompleks!). Nogle der har oplevet noget lignende, og evt ved hvordan jeg kan adgang til min router uden at skulle nulstille det hele ?
    Det drejer sig om en linksys WRT54G.


    *edit*
    Hvis jeg afbryder forbindelsen til linksys netværket, dukker mit "gamle" netværk op, "nielsen". Så kan jeg både se linksys og nielsen netværket, hvilket jo egentligt er det samme. Kan dog ikke få forbindelse til det gamle netværk! ihhh!!

  • Det lyder som om din router er blevet resat af en eller anden grund. Du må nok ind og sætte det op igen.


    For at få adgang til admin-delen skal du sikkert have fat i standart-passwordet, jeg er ikke sikker, men mener at det er admin for linksys bokse.


    /ask