Poll ang. pris pån jeres anlæg.

  • har ca for godt 120.000


    det er godt nok omkring 10 år gammelt men det sparker røv.
    sony ES serien


    Sony ta-e 2000 es (10.495)
    (soundprocessor/surround forforstærker)


    ta-n80es (2 x 10.995) [ effekt forst]
    2 stk
    brokoblet til front ( 580w 8ohm sinus pr kanal )


    ta-n55es ( 5.995 ) [ effekt forst]
    1 stk (bag ) ( 2 x 110w 8 ohm sinus )


    og så har div. løse komponenter såsom

    1 stk. sony es dat ( 13.995) topmodel
    1 stk. sony es cd ( 9.995 ) næst største model.
    1 stk. sony minidisc ( 5.995 )
    1 stk sony es tuner ( 4.995 ) topmodel.
    1 stk. sony dvd (13.995) topmodel.
    1 stk 28" tv ( 8.995 )


    Højtalere er JBL lx 1000 ( 7.995 )
    ombygget med aluminiumsbasser så de tar 400w istedet for 200 som de normalt er bygget til
    ( 113 db ) pris for ombygning ( 3500 )


    +Div kabler ca. 8000 kr.




    pris ialt 115.945
    :evil:

    mobo: Dfi lanparty expert
    Cpu : Amd 64 fx 57
    Gfx : 2 x Galaxy 7800 gtx
    ram : 2 x 1 gb crucial balistix pc4000
    Hd :2 x wd Raptor 36gb (raid 0)
    psu :silverstone 650w
    kabi : lianli 1200B

  • Quote

    Originally posted by jurban
    Edit: Når man bruger lysleder, skal den omforme lyden flere gange end nødvendigt. Det er godt med lysleder hvis det er rigtig mange meter, men jeg regner ikke med at du stiller dine ting 30 meter fra hinanden..


    Ahh, mente nok man brugte det ...


    Men narj, har slet ikke et så stort værelse, og heller ikke når jeg flytte ..


    Men bruger for tiden et kabel på 5 meter fra comp til anlæg, tror dog 3m kan klare det ! .. Men stadig sygt med 3x 699 ... Så derfor jeg måske kun tager dvd og reciever i første omgang ..


    Desuden kan være der bliver mindre afstand når jeg flytter, da tingene nok kan stå bedre end de gør nu ..

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    1000 kr for et COAX-kabel ?... Are u shitting me ?.... Hvor langt er det ?.... 8o 8o 8o


    En hel meter.. he he..
    Min DVD-afspiller er desvære ikke det kabel værdig.. Så jeg regner med at jeg skal ha' mig en ny når jeg engang får knaster til det... Regner lidt med en Denon til omkring 10.000.. Det må kunne opfylde mine krav..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by jurban


    En hel meter.. he he..
    Min DVD-afspiller er desvære ikke det kabel værdig.. Så jeg regner med at jeg skal ha' mig en ny når jeg engang får knaster til det... Regner lidt med en Denon til omkring 10.000.. Det må kunne opfylde mine krav..


    Hehe, er det så den der 3800 .. eller hvad den model nu hedder, har selv 3300 ... (Virker squ nice)


  • Har du da også et lydkort med coaxial eller optisk lydudgang?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by jurban


    Har du da også et lydkort med coaxial eller optisk lydudgang?


    har mit Audigy 2, så satser på det ... Har set noget digital udgang på den .. hehe

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Hehe, er det så den der 3800 .. eller hvad den model nu hedder, har selv 3300 ... (Virker squ nice)


    Har set lidt på deres nyr DVD-2900.. Den burde klare det, og koster små 9.999kr.. en hel krone billigere end det jeg ville gi.. Kan huske da jeg købte min forstærker for 9.999kr og fik en krone tilbage.. virker lidt åndssvagt.. Altså på den gode måde.. ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb


  • Nu siger de fleste ting mig ikke meget, men lyder alligevel som et nasty anlæg der kan få selv en myre til at blive bange !

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    har mit Audigy 2, så satser på det ... Har set noget digital udgang på den .. hehe


    Okay.. Men det er "kun" optisk ik.. eller tar jeg fejl?


    Det kan måske godt være at det er en fordel med optisk når man er over de 5 meter... Men er ikke helt sikker..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by jurban


    Har set lidt på deres nyr DVD-2900.. Den burde klare det, og koster små 9.999kr.. en hel krone billigere end det jeg ville gi.. Kan huske da jeg købte min forstærker for 9.999kr og fik en krone tilbage.. virker lidt åndssvagt.. Altså på den gode måde.. ;)


    Hehe ja, købte så min reciever hos shopman.dk ... Så den kom fra tyskerlandet .. med 2 års garanti endda ! ..


  • Nu er Sony ikke lige mig, eftersom jeg mener de skal holde sig til billedgengivelse, men dit anlæg ser da sprødt ud!!..
    Det kan sikkert få buksebenene til at flabre lidt!.. :)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by jurban


    Okay.. Men det er "kun" optisk ik.. eller tar jeg fejl?


    Det kan måske godt være at det er en fordel med optisk når man er over de 5 meter... Men er ikke helt sikker..


    Tror det er optisk, men har ingen anelse .. Er minus klog på det område ... Skal nok lige snakke med en kammerat, som har et ligesom mig og har det sat til sit anlæg ..


    En der også har Grand til front, vocal til center og 2 evidence 870 som baghøjtalere .. Ved han køre med digital fra comp til anlæg .. Siden han solgte mig sin dvdafspiller og kører dem fra compen nu ..

  • Coaxial kabler ligner Phonokabler, men er i stand til at lede lyde til 8 forskellige steder (8 eller 10..). Dette er forskellen på et Phono og Coax. Et lyslederkabel leder lyden som lys i stedet, og derfor er det godt hvis man skal lede lyden langt, eftersom lys ikke påvirkes af noget, men ulempen er så at det i DVD-afspilleren skal omformes til lys, og når det når forstærkeren skal de igen omformes til lyd, og der går en lille smule tabt. Meeeeen det er ikke meget..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by jurban
    Coaxial kabler ligner Phonokabler, men er i stand til at lede lyde til 8 forskellige steder (8 eller 10..). Dette er forskellen på et Phono og Coax. Et lyslederkabel leder lyden som lys i stedet, og derfor er det godt hvis man skal lede lyden langt, eftersom lys ikke påvirkes af noget, men ulempen er så at det i DVD-afspilleren skal omformes til lys, og når det når forstærkeren skal de igen omformes til lyd, og der går en lille smule tabt. Meeeeen det er ikke meget..


    Ahh okay, men så længe det er bedre end at køre analog lyd, så er jeg tilfreds ..

  • Sad lige og så på Denons DVD-A1.. Det er godt nok grumt at den vejer 18,5kg!.. Så er det altså ikke luft der er i den..!

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Ahh okay, men så længe det er bedre end at køre analog lyd, så er jeg tilfreds ..


    Kører du så ikke DD og DTS når du ser DVD-film i øjeblikket?
    Hvis ikke, så surrøv!!!.. Der går man godt nok glip af noget så.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by jurban
    Sad lige og så på Denons DVD-A1.. Det er godt nok grumt at den vejer 18,5kg!.. Så er det altså ikke luft der er i den..!


    18,5 KG ? Denon DVD-A1 ?... Hmm... Mit første gæt ud fra navnet ville være en DVD-afspiller (evt. DVD-optager).... Men 18,5 kg for sådan en er tåbeligt...


    Det mest logisk ville være en forstærker. Der passer vægten bedre... Der er 18,5 kg jo ikke overdrevet, men det syntes jeg nu nok det er for en skide DVD´er hvis det bare er det. Medmindre den kan indeholde 200 DVD´ere. *G* :))

  • Quote

    Originally posted by jurban
    Sad lige og så på Denons DVD-A1.. Det er godt nok grumt at den vejer 18,5kg!.. Så er det altså ikke luft der er i den..!


    Hehe, narj det kan man ikke påstå ... Vil da lige tage en kigger !

  • Quote

    Originally posted by jurban


    Kører du så ikke DD og DTS når du ser DVD-film i øjeblikket?
    Hvis ikke, så surrøv!!!.. Der går man godt nok glip af noget så.


    Nope, også kun analog lyd mellem dvd og anlæg .. Har ikke til Digital lyd .. Desværre ! Men skal have det ! .. har bare de der standard sorte kabler med rød, hvis og gult stik, så vidt jeg husker :boxed:

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    18,5 KG ? Denon DVD-A1 ?... Hmm... Mit første gæt ud fra navnet ville være en DVD-afspiller (evt. DVD-optager).... Men 18,5 kg for sådan en er tåbeligt...


    Det mest logisk ville være en forstærker. Der passer vægten bedre... Der er 18,5 kg jo ikke overdrevet, men det syntes jeg nu nok det er for en skide DVD´er hvis det bare er det. Medmindre den kan indeholde 200 DVD´ere. *G* :))


    Hehe ja, det er squ lidt vildt ..


    Men tjek den her, link


    Edit: Ups forkert link, men rigtigt nu ! :O