Nyt grafikkort ?

  • Hej


    Jeg har nu i 3 år været lullet i søvn mht opdatering af min pc.. bestående af et Asus geforce 6600GT .. Asus bundkort med 2,6 Ghz dual core AMD med 4GB ram.


    Ganske op maskine til LOTRO og Wow etc etc..


    Nu har jeg lige købt Mass Effekt 2 og testet demo ad Divinity 2 .. hmm ikke optimalt..


    Jeg tror jeg skal have opdateret mit grafik-kort ASAP.. men vil helst ikke ret meget over 1000 Dkr.


    Jeg kan se at 5750-5770 serien får meget ros... Sååå er der nogen herinde der kan guide mig lidt ?


    Den jeg overvejer er http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=585755


    plz advice :)



    NB!! jeg er helt ny bruger af tweak...så tilgiv mig venligst hvis mit spørgsmål er Noobish :)

  • Velkommen til Tweak


    Det må være dit GFX som sætte grænsen der og ikke rigtig vil være med til de nyere spil som er oppe i tiden ;).


    Det kort som du har fundet frem til yder rigtig godt(lige under HD4890) så der er smæk for skillingen og er til en pris hvor alle kan være med :D og XFX har ry for at være en fin producent.


    Du skal så nok lige OC din CPU lidt for at få rigtig udbytte af kortet, men du vil under alle omstændigheder opleve en væsentlig fremgang.


    Sørg osse for at du har både dn bios og driver opdateret for at få den optimale ydelse af systemet.


    Du kan lige selv teste hvordan din maskine står i forhold til spillet her


    http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det er PCI-E på bundkortet ikke?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H