Tur til USA?

  • Hejsa alle ;D


    jeg har meget længe kunne tænke mig at tage over til USA og leve lidt, arbejde og sådan... :) får lidt fri rum her efter Maj og kunne godt tænke mig at tage derover - eller ihvertfald ud og rejse...Nogen herinde fra der måske er klar på en tur ? :P


    Derfor:


    kender i nogle sites, selskaber - whatever, der hjælper en på vej ? altså med evt. indkvateringsideer " billige " ? eller bare fif's til rejsen... måske nogle grupper så man ikke er alene ?


    håber i kan føle mig...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyzio
    Hejsa alle ;D


    jeg har meget længe kunne tænke mig at tage over til USA og leve lidt, arbejde og sådan... :) får lidt fri rum her efter Maj og kunne godt tænke mig at tage derover - eller ihvertfald ud og rejse.


    Hvis du vil af sted efter maj og ønsker andet end ferie, så skal du til at komme igang med at søge visum. Regn med en 2-3 måneder fra du går igang til du har visummet!


    Hvis det er andet end 3 ugers (er det ikke 3) turist-visum så skal du have booket tid til interview på ambasaden, og efter det skal du regne med 2-3 uger inden du evt. får dit visum.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyzio
    heeeelt sikkert ;) super griner...


    hvor havde du tænkt dig at tage hen ?


    kan klart anbefale Californien - fabelagtigt sted :) var der ovre i september sidste år på ferie.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • Danmark er med i Visa Waiver Program, der i sin enkelthed består i at udfylde et skema over nettet. Og så længe man ikke har noget negativt at bemærke såsom kriminel fortid eller lignende, bliver du accepeteret asap. Tror faktisk min godkendelse kom samme dag jeg udfyldte skemaet til min tur til Miami i december.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|
    Danmark er med i Visa Waiver Program, der i sin enkelthed består i at udfylde et skema over nettet. Og så længe man ikke har noget negativt at bemærke såsom kriminel fortid eller lignende, bliver du accepeteret asap. Tror faktisk min godkendelse kom samme dag jeg udfyldte skemaet til min tur til Miami i december.


    Ja, hvis det er almindeligt turist-visum, det er det ikke hvis han vil arbejde (så vidt jeg husker).


    Da jeg skulle have J-1 visa i 2005 tog det omkring 3 måneder fra start til slut.


    /ask


  • Ja, men nu kommenterede jeg bare det du skrev ;). Og med turist visum, må man være der i op til 3 måneder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Ja, men nu kommenterede jeg bare det du skrev ;). Og med turist visum, må man være der i op til 3 måneder.


    Ja han må være der 3 mdr på det, men så vidt jeg husker må han ikke tjene så meget som 1 cent på et turistvisum.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW