Overclocking af PC

  • Kør 1:1 på ram,lås pci hvis nødvendigt og hæv fsb stille og roligt,blir nok dit board der sætter grænsen før cpu,hæv vcore og chipsæt volt en smule og hold øje med temps,gl

  • Hva temparature må ens pc ikke overstige?
    Nu tænker jeg
    Cpuérne
    Ram
    Gfx


    altså det hele
    og hva programmer er gode og bruge til dette?
    Har Cpu Z på min maskine men er der andre?


    Martin

  • Prøv at sætte multiplyeren på din CPU 2-4 skridt op sådan at du kører 2.5, eller 2.6GHz.
    Du kan bruge Core Temp til at holde styr på dine temps med.
    Der skulle gerne stå "TCaseMax" et sted i core temp, der kan du se hvad din CPU helst skal ligge under ^^

  • En lille gennemgang til dig, min ven ;)


    http://xtreview.com/addcomment…o-e6550-overclocking.html


    Ellers er youtube osse genial til at få tips fra.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cola
    nej, det er FSB'en (i think) og du skal bare sætte multiplyeren et par trin op
    http://www.3dnews.ru/_imgdata/…es/bios_select_multi1.jpg


    Cola ikke for at være ond, men du burde nok lige sætte dig en smule mere ind i tingene inden du begynder at give OC-råd :pokey:


    Det er jo det rene lort du skriver her desværre.. Han kan ikke hæve multiplier på hans CPU jo..


    Det er ganske rigtigt som han selv siger at han skal have det som hedder FSB.. Gør det i ryk af 5 mhz af gangen hvis du er bange for at brænde noget af.. =)


    Og så skal du ikke kører ram 1:1, det var en fordel på de gamle socket A og 939 idag er controllerne så gode at det ikke gør nogen reel forskel om det er 4:5 eller 1:1 man kører

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW


  • Så længe trådopretter ikke sætter hans vcore for højt op brænder han jo intet af.
    Jeg har clocket min q8300 fra 2,5 ghz til 3,64 ghz og sat min vcore temlig højt op.


    Min q8300 kan f.eks. holde til 1,45 i vcore før der sker noget.
    Gå evt. ind og google din cpu find ud af hvor meget vcore den kan holde til så har du noget at forholde dig til.


    Jeg sætter feks. ikke min over 1,40 og vil egentlig helst ligge et stykke under men det er jo som man har det.
    Vil råde dig til og tag det stille og roligt.
    At overclocke er mange timers arbejde for at tilpasse sin clockspeed.
    Brug Prime95 og Coretemp til at vudere om din cpu er stabil og ikke bliver for varm.


    Håber du ku bruge det til noget


    Ps. Husk at dine ram også skal kunne holde til det da de blir sat op samtidig så de kan også være stopklodsen for hvor meget du kan clocke din cpu.

  • Okay mange tak for jeres svar herinde men har så lige et spøgsmål igen... Mange af mine ting Ram CPu og det køre påå auto i volt hvad skal jeg sætte dette på da de står på auto kan jeg ikke bare stætte tingende et 2 takker op for ved ikke hvad de står på normalt da de står pt på auto...
    Skal jeg prøve og stress teste min maskine inden jeg begynder og lege med dette?
    Vcore har jeg læst mig frem til er min cpu´s volt og voltage...
    Må ind og se hvor meget den kan have og på intel´s hjemmeside kan jeg se min Cpu kan klare dette VID Voltage Range 0.85v-1.5v


    Martin

  • CPU-Z fortæller dig hvor meget V-core din cpu får.. =) Google det, det er næsten idiotsikker det program, og du skal jo kun sætte V-core op hvis du har problemer med at dit system er ustabilt..


    Start med at OC din CPU og så tag rammene senere, du kan via divider sørge for at de ikke kører ret hurtigt, er lettere at finde ud af hvor meget du kan OC din cpu stabilt hvis du kun tager den og ikke også tager ram samtidigt.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dotdk
    Ved at asus har udviklet et program til overclock med kan i anbefale det?


    Martin


    For mig ser det ud til at du er helt nu indenfor dette, ikke at der er noget galt i det, og derfor kan du sagtens bruge det OC utility til at OC din CPU med til en start, den er ihvertfald idiotsikker, med det mener jeg, at du ikke uforvarende kommer til at brænde noget af.


    Så bruger du en god del timer på at læse en masse stof og sætte dig ind i en masse nye begreber, så du har styr på hvad de forskellige ting gør og hvad de hedder. Så er du ved at være klædt på til at få max ud af din CPU.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.