Computer vil ikke boote rigtigt.. ?

  • heej alle. har lige hevet en gammel pcer frem, for at se om jeg kunne få den op at køre.. Jeg startede med at sætte alle kablerne rigtigt sammen (troede jeg) for da jeg så villle boote op fra en ubuntucd, sagde min pcer, at hvis jeg ville fortsætte skulle jeg insætte en cd, da den ikke kunne finde noget sytresystem i hdden. så mit spørgsmål er:


    jeg har 3 "hdd/floppy/dvd-drev-indgange" på mit bundkort. den første hedder Primary den 2. hedder secondary, og den 3 "floppy" jeg har én hdd som jeg gerne vil have sat til, jeg har 1 dvddrev og drev som jeg ikke kan huske hvad hedder, men det er det gamle som kan læse de der "plader" med en "cd" i. så ville bare lige spørge hvad jeg skal sætte til hvad?


    hilsen casper.
    p.s. det er nok en lidt indviket forklaring, så bare spørg løs, hvis der er noget som i ikke forstår.

  • gider du ikke prøve at finde navnet på dit bundkort eller tage et billede og smide ind ;) gør det lidt nemmere.. for ud af din forklaring er det ikke til at se om du mener IDE eller SATA eller en helt tredje lype

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Hvordan du sætter dem på har ikke noget at gøre med boot-rækkefølge.


    Jeg smider normal HD i primary og CD/DVD i secondary.


    Efte at du har sat dem til, skal du ind i din BIOS for at indstille boot-order, her skal du have smidt CD op over HDD.


    /ask

  • kanon, men husk at lukke tråden :)


    der er en lille knap du skal sætte et flueben nedenunder den kasse du skriver i når du lavet indlæg 8)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his