Glemt login Windows 7

  • Hej Alle.


    Jeg har fået en helt ny bærbar Acer med windows 7. Lavede et login med kode husker, men nu 1 gang jeg logger ind er koden forkert. Har prøvet alt og kan ikke komme ind.


    Er der nogen som ved hvordan jeg ellers kan komme videre?


    Dem er som sagt helt ny - ingen installations cd'er og har heller ikke fået lavet recovery cd.


  • tryk ALT + F10 flere gange under opstart af computeren. :) så kommer du ind i acers Erecovery. du skal gøre det allerede fra bios af. altså når du tænder computeren :)

  • Hej Kapser, er slet ikke nødvendigt at lave recovery eller noget.


    Hvad du skal gøre er at starte pc op i fejlsikret tilstand (hold f8 nede under opstart), når du så kommer ind der, skal du åbne kommandoprompten (åben kør. indtast cmd)


    I denne indtaster du så følgende kommando


    Net user [Brugernavn] [Ny kode]


    f.eks


    Net user kapser 1234


    dette vil automatisk ændre din kode om til hvilken kode du har valgt, uden at kende den gamle kode.


    Virker også uden for fejlsikret tilstand, kræver dog du er på en bruger med administrator rettigheder.



    Håber det hjalp


    -Langi

  • Hey


    Det som Langi foreslog kunne jeg ikke få til at virke så brugte acer recovery - det gjorde heller ikke noget da den jo var helt ny så havde heller ikke gemt noget.


    Ophcrack link er gemt til en anden god gang :-)


    Venlig hilsen Kasper

  • Det er da så vidt jeg kan se også noget bøvlet noget da du bare kan fjerne andre brugeres adgangskoder direkte i brugerkonto i kontrolpanel i XP. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |