• jeg overvejer købe et kamara men er meget i tvilig


    jeg kan ikke se forsklenden på


    NIKON D3000 + AF-S DX NIKKOR 18-55 mm, 2899 kr,


    NIKON D3000 + AF-S DX NIKKOR 18-55 mm II objektiv + AF-S DX 55-200 mm objektiv, 4300 kr


    nogen der kan fortælle mig hva det der 55-200mm gør sidden der sætter prisen en del højer op er det kvaliten der blir bedre eller hvad?,


    eller der et andet kamara i den pris klasse der bedre?,


    Ps Håber på svar Oog mange tak:) alle der svar mig


    Hilsen Martin

  • Jeg tror det ville være en god idé at læse lidt mere på stoffet inden du går ud og handler.
    Grunden til nummer to er dyrere er at der følger et ekstra objektiv med, som er et zoomobjektiv.

  • så det du enlig siger er at den ene linse enlig bare er en zoom linse,
    og ikke go til det normal,
    så man skal bruge anden linse, har prøvede finde svar på nogen sidder men ved ikke hvor jeg skal læse hende,,


    Men Altid tak for Respons:)

  • Du virker meget uvidende omkring fotografering. Inden du investerer i et spejlreflekskamera bør du sætte dig ind i noget af den grundlæggende viden. Start for eksempel med bøgerne Politikens Store Fotobog og Politikens Store Digitale Fotobog (det er noget i den stil de hedder). De kan lånes på næsten ethvert bibliotek og ellers kan de ihvertfald bestilles hjem til biblioteket hvis de ikke selv har den. De kan selvfølgelig også købes.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jinxarn
    så det du enlig siger er at den ene linse enlig bare er en zoom linse,
    og ikke go til det normal,
    så man skal bruge anden linse, har prøvede finde svar på nogen sidder men ved ikke hvor jeg skal læse hende,,


    Men Altid tak for Respons:)


    De er begge zoomlinser. 18-55 har større brændvidde og 55-200 mindre brændvidde (henholdsvis vidvinkel- og tele-objektiv).
    Men gør dig selv den tjeneste og læs lidt op på det som jeg skriver tidligere.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Inden du overhovedet tænker på at købe et KAMERA, så lær lige at stav til det :crazyeyes:


    Overvejet at manden måske var ordblind?


    Jinxarn, som dna skriver, du har bedst af at gå ud og låne et par bøger for at få det mest basale på plads inden for fotografering, og finde ud af om det er et spejl refleks kamera du vil ofre penge på, der findes mange andre gode kamera som både kan zoome osv uden at skulle ændre objektiv.


    Kig f.eks på noget Canon Powershot modeller og almindelige Nikon Ixus modeller.


  • Nikon ixus lige frem dem tror jeg sgu du for svært ved at finde :D


    Det er Canon der laver ixus :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Nikon ixus lige frem dem tror jeg sgu du for svært ved at finde :D


    Det er Canon der laver ixus :)


    Hov mente også coolpix :P Lige en tanketorsk hehe