Kamera til naturbilleder

  • Hejsa
    jeg står foran at skal til Grønland og gøre tjeneste i en længere periode, og i den forbindelse ville jeg gerne have et kamera med der ligesom kan forevige oplevelsen, og så der er lidt at lege med.
    jeg har haft lidt kig på et Canon EOS500D, men jeg er lidt i tvivl om hvilke objektiver jeg skal købe med til for at være dækket ordentlig ind.
    Det jeg primært skal tage billeder af bliver jo naturen. men også lidt allround billeder fra arrangementer, og ture og sådan nogen ting.
    og så er det noget med at en decideret zoomlinse også er at foretrække ? eller hvordan er det med det ?
    Det skal siges jeg er helt grøn inden for spejlrefleks, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig herinde :)
    håber ikke det er alt for rodet, og der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej, så jeg kan blive klar til at fotografere det store land i stykker :)

  • Det første jeg syntes du skal gøre er virkelig at læse noget om spejlrefleks. At have noget grundviden er klart det der er med til at give dig gode billeder.


    Det vil også gøre dig bedre istand til at finde ud af hvilken type objektiver det er du gerne vil have.


    Politikens store bog om foto
    Politikens store bog om digital foto


    Smut på biblioteket og lån dem når du har tæsket dem igennem fra ende til anden vil du have meget bedre grundlag for at vælge udstyr.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg har et Nikon D90 med et ditto 18-200 mm. objektiv. Jeg må indrømme, at jeg ikke på noget tidspunkt har haft brug for et andet objektiv.


    Jeg ved, at Canon også laver objektiver med dette zoom interval.



    /Henrik

  • Click laver nogle rigtig gode bøger til MEGET rimelige penge med forskellige temaer, f.eks naturfotografi.


    Hvilke kamera du skal vælge skal jeg ikke sige, der er mange og der er plusser og minusser ved dem alle.


    Det bedste råd er at tage ud til din foto-pusher og prøve det, det er alfa og omega at det ligger godt i hånden.


    Til natur fotografering skal du finde ud af hvad du vil lave, skal det være "store" billeder eller skal det være små udsnit.
    Men jeg ville nok finde et godt vidvinkel objektiv, der tegner godt ved et stort blænde tal over F8, men der er jo vitterligt 100 af forskellige løsninger og det er din penge pung der sætter grænsen.