Indlæg af Fumle_DK

    Ser desværre ikke ud til at have nogen effekt...Sidder PT og kigger på en helt sort skærm en gang imellem kommer der billede/ikoner på de forsvinder igen og sort skærm igen, er sQ rundt på gulvet nu.....Det er som om systemet ikke kan bestemme sig


    Nu har jeg et billede og en tekst der hedder "AMD skærmdriveren stoppede med at svare og er nu genoprettet" og vupti sort skærm igen.


    Nu sort skærm med bund bjælken synlig og resten sort.


    Nu sort skærm med højre bund i skak tern og derefter sort skærm igen



    Det var lige en 5 minutters update på dette vidunderlige nye system :dance:

    Hej


    Skal virkelig bruge noget hjælp.


    Har lige lavet en komplet ny PC.


    Gigabyte HD5 bundkort
    6 GB crosair
    i7 920
    XFX Ati 5850


    Alt kørte perfekt, fik idag med posten BF2 Bad-C lækkert fik det installeret og begyndet at spille single player, det kørte super nice, pludselig stallede spillet og jeg kunne absolut INGEN ting tilsidst RESTART den kunne jo bare været frosset.
    Nu kan jeg intet, den starter op og efter den er kommet forbi opstarts billede hvor de 4 kugler bliver til et windows flag, har jeg en sort skræm med en min muse makør og en rektangel i venstre øverste hjørne der viser lidt af den blå windows velkomst skræm.
    Har prøvet opstart i fejl sikret tilstand det samme, prøvet system gendannelse det samme.


    Jeg prøvede så at smide mit gamle grafik kort i et XFX nvidia GTS8800 og vupti så kom jeg hele vejen og fik selvfølgelig den fejl at der var en ATI driver installeret, men jeg kom hele vejen ind i windows.
    Tænkte naaa det er nok bare fordi hele systemet er ok igen, så jeg slukkede og satte ATI i igen nu har jeg så igen en sort skærm, det eneste jeg kan se er "windows start knappen" eller sort skærm, men mus kan ikke bruges ej heller tastatur.


    Det var en lang en... Men for at nå til mit spørgsmål....Er det grafik kortet der er dødt eller kan det være noget andet ?


    På forhånd tak


    Cheers
    Fumle

    Click laver nogle rigtig gode bøger til MEGET rimelige penge med forskellige temaer, f.eks naturfotografi.


    Hvilke kamera du skal vælge skal jeg ikke sige, der er mange og der er plusser og minusser ved dem alle.


    Det bedste råd er at tage ud til din foto-pusher og prøve det, det er alfa og omega at det ligger godt i hånden.


    Til natur fotografering skal du finde ud af hvad du vil lave, skal det være "store" billeder eller skal det være små udsnit.
    Men jeg ville nok finde et godt vidvinkel objektiv, der tegner godt ved et stort blænde tal over F8, men der er jo vitterligt 100 af forskellige løsninger og det er din penge pung der sætter grænsen.

    Skal bruge lidt hjælp, til hvilke ram man skal vælge.


    Har kig på følgende.



    RAM 1


    RAM 2
    Jeg er TOTALT ligeglad med køleren, den bliver ikke brugt.


    Det skal sidde i et i7 system.

    Øv


    Så ser det ud til jeg skal have nu PSU også, da min ikke har dette, men "kun" det almindelige P4-stik tror jeg det blev kaldt og det er kun 4-pins.

    Ja så fandt jeg endelig mit gamle login...


    Til Admin.


    Kan man selv slette sin profil herinde "FumleX" da jeg lige så godt kan beholde den gamle.

    siden er pillet af, men der står ingenting så jeg skal have den pillet helt løs....


    Det jeg fiskede efter var om det var det samme stik "P4-stik" eller hvad det nu hedder.


    Der er jo sket en del siden jeg sidst legede med comp.

    Ok


    Kan være det er et noob sp. men jeg ved det ikke selv.


    Med de nye i7 CPU´er skal der så bruges ny PSU når man laver et nyt system.



    Mit system er idag.
    Core2 2,67 Gig
    Nvidia GTS8800
    4 gig ram
    asus P5W deluxe


    Aner ikke hvilken PSU der sidder i den idag og gider ikke skille det ad, derfor dette spørgsmål og heller ikke om det kan betale sig at upgrade Grafikkort.


    Computeren bruges til spil COD-BF2 og deslige, samt foto redigering "photoshop"

    Hmmm


    93% possitiv her på Tweak men på trustP 5,3 ud af 10 og de fleste har problemer med RMA og defekter, skal måske lige overveje endnu engang, inden jeg bestiller et OC bundle.

    Tak for info & link Martinta må jeg kigge lidt på...De kan true herfra og til et sted i Ural bjergene, jeg er sQ for gammel til at lade sådan noget gå mig på......


    Jeg tror jeg venter lidt, må vi se om der kommer flere ide forslag inden jeg tager beslutningen.



    Cheers
    Fumle

    Hej


    Det er laaaaaaang tid siden jeg sidst har været herinde, men nu tillader familien og jobbet lidt fritid til computer igen.
    Kunne ikke engang huske mit password så ny konto her også.



    Nå men til mit spørgsmål, jeg har været væk fra pc længe og skal have noget nyt der kan holde de næste år. Jeg vil helst undgå at skulle igang med at samle en selv fra bunden, så jeg har kigget lidt på diverse og faldt over denne her hos topdata.



    http://topdata.dk/product.asp?product=6393



    Indsat fra Topdata HP


    * INTEL i7 860 (SOCKET 1156), 4x2.8ghz (I de fleste test hurtigere end i7 920)
    * 1GB DDR5 HD5850 GRAFIKKORT (2x DVI, 1x HDMI, 1x DISPLAYPORT)
    * GIGABYTE P55, (INTEL P55) (2xPCIeX16) ***UNDERSTØTTER CROSSFIRE***
    * 4GB DDR3 1333MHZ RAM, KINGSTON *10 ÅRS GARANTI* (evt. +699kr for 8GB)
    * 500GB WD HARDDISK,7200RPM (KAN ÆNDRES TIL STØRRE, LINK HERUNDER)
    * 24x SATA DVDBRÆNDER +/-, OG DVD-RAM (SONY)
    * 750W "GAMING" STRØMFORSYNING, SILENT
    * 7.1 SURROUND LYDKORT
    * IEEE 1394a FIREWIRE PORT
    * E-SATA PORT
    * 12x USB2.0 PORTE (2 PÅ FRONT, 10 BAGPÅ)
    * GIGABIT NETKORT (1000Mbit)
    * UNDERSTØTTER RAID



    Kan det bruges eller hyr ??????.


    Cheers
    Fumle

    Tjaaa fan stik sidder til CPU fan stikket. Til højre top for køleren og der er ikke lige umiddelbart noget jeg kan slå fra i BIOS, må nok bare lære at leve med det......


    Men skulle der være andre der har en løsning hører jeg gerne.

    Skal bruge lidt hjælp...



    Mit system


    Asus PH5 deluxe MB
    Intel duo core cpu
    køler ilent blade pro multi socket


    Alt i alt funger det perfekt, men hver gang jeg starter compen popper den op med
    "ERROR CPU FAN NO WORKING CPU TO HOT" Press F1 to continue


    Der er som ikke noget galt ligger med en temp på CPU på 56 grader "speedfan" måling...




    Men hvad kan jeg gøre så den stopper med det gejl eller må jeg bare lære at leve med det.