Windows er gået helt ned

  • Hey


    Jeg havde et lille program med "Vista internet Security" et rogue anti-spyware program.
    Det begyndte at blokere alle mine programmer, og da jeg endelig fik den fjernet kan jeg stort set ikke køre nogle programmer længere, udover iexplorer..


    Når jeg starter et program fx. itunes popper den boks op med "Windows kan ikke åbne filen" eller
    "denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre denne handling. Opret en tilknytning i angiv tilknytninger i kontrolpanel" meen kan ikke finde det "angiv tilknytning"'s program.


    nogen der kan hjælpe :/ ?


    Derudover har jeg lige fundet ud af, at alle mine programmer i kontrolpanelet "ikke findes" ????
    wtf?

  • vil anbefale dig en ren installation af windows.. de programmer efterlader som regel en masse snask på pcen som du kommer til at mærke rigtig lang tid efter..


    men for at svare på dit spørgsmål.. højreklik på et program den skriver det ved, vælg "åben med" og find det program der skal åbne den valgte filtype


    men har den slettet alle tilknytninger er det en meget træls opgave ;) for tro mig, der er satme mange

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • jep, en geninstallation skal der til, ikke bare for at gendanne filtilknytninger, men også for at være sikker på at ALT snask fra det såkaldte antispywareprogram er væk.


    men hvis den stadig kan åbne IE, så er det nok ikke alle filtilknytninger der er blæst, og på skrivebordet er det sikkert nok parametrene for genvejene der er røget (højreklik > egenskaber for at finde ud af det).

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • det må jeg jo så gøre :)


    fandt dog lige ud af, at man godt kan højreklikke på fx spil og trykke på "start" - så kan den godt få dem igang, det er bare det med at åbne secfiler der giver problemer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af curve87
    det må jeg jo så gøre :)


    fandt dog lige ud af, at man godt kan højreklikke på fx spil og trykke på "start" - så kan den godt få dem igang, det er bare det med at åbne secfiler der giver problemer


    hehe vil stadig anbefale en geninstallering ;) så ved du det hele virker :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Jeg har lige været ude for det samme, men har dog en del problemer stadig.
    Når jeg højreklikker, kan jeg ikke længere vælge 'åben med'.
    Når jeg går ind i Start->Standardprogrammer->Angiv programadgang og computerstandarder, så spørger den hvad jeg vil åbne det med(altså det problem jeg også oplever med alt andet). Og som med internet, hvis jeg f.eks. prøver at downloade noget spørger den hvad jeg vil gøre det med og når jeg så vælger iexplorer spørger den hvad jeg vil køre iexplorer med. Jeg vælger så iexplorer, men den spørger så igen hvad jeg vil køre iexplorer med, altså den kører i ring.
    Nogle programmer kan åbnes hvis man siger 'Kør som administrator', men langt fra alle og det er ikke alle jeg kan vælge 'Kør som administrator'. Nogle virker også ved at jeg går ind og leder efter dem i mapper og åbner dem der, men kan være en meget lang proces, specielt hvis man ikke er sikker på hvor programmet ligger.
    Jeg kan altså ikke angive hvad programmer skal køre med.
    Jeg skal til 3g. studenter-eksamen meget snart og kan selvfølgelig lægge alle filer over på ekstern harddisk, men er lidt nervøs for at få det hele med, så håbede på at nogen kunne komme med en anden løsning, hvis sådan en løsning er blevet fundet?


    På forhånd tak :)

  • Hvis du har din windows cd, så prøv at lave en repair af systemet og se om ikke programmets ændringer er blevet ført tilbage.


    Brug osse ccleaner


    http://www.piriform.com/ccleaner


    Da programmet kan reparere din system database.


    Endelig kør en scanning med en online scanner for at fjerne det sidste snask.


    http://www.f-secure.com/en_EME…eats/tools/online-scanner


    Brug så microsofts egen gratis anti virus


    http://www.microsoft.com/security/pc-security/mse.aspx


    Det virker ganske udemærket.


    superantispyware er et andet godt program osse


    http://www.superantispyware.com/


    det var lige et par hurtige muligheder inden total formattering.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.