Hjælp mit bundkort glemmer tiden. HTPC kan ikke boote op

  • Jeg har en htpc med følgende bundkort: asus p5 vm hdmi


    Når den har været afbrudt fra strømmen melder den fejl i opstarten at datoen er forkert. Den er nulstillet til jan 2002.


    Man kan normalt ignore ved at taste F1, men det holder jo ikke med en htpc, når man sidder i sofaen, eller den selv skal starte op for at optage. Så det er jo en katastrofe.


    Er det batteriet? Kan det være andre ting?


    Kan man lave en permanent ignore eller skal jeg finde et batteri? Hvor finder jeg et batteri til det bundkort?

  • Jo, nyt batteri vil sikkert løse dit problem, jeg har selv skiftet en del igennem tiden så prøv med det.
    Pil det gamle batteri ud og gå i et byggemarkede og find et magen til. Nogle supermarkeder sælger dem også.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • vil skyde på det er dit batteri på bundkortet.. det kan du købe næsten alle steder.. bare lige åben pcen, pil det batteri som sidder i nu ud og se hvad output er på det, gå ned i fakte/bilka/brugsen eller hvad du har i nærheden, find et magen til og smid det i..

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af henningdalgaard
    ok, det vil jeg prøve så. Tak for hjælpen


    Det er et std 3volt knapbatteri.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Det er et std 3volt knapbatteri.


    også kaldet CR 2032

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • er der egentlig ikke noget med de findes med 2 forskellige størrelser i højden

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his