Optage og gentage bevægelser med musen

  • Hej


    Jeg sidder og laver noget meeeeget langsommeligt gentagende arbejde med en hjemmeside.


    Jeg kunne utroligt godt bruge et program der kunne "optage" bevægelserne jeg laver med musen som så kunne afspilles igen og igen...


    Forstår i hvad jeg mener? og har i nogle forslag til et freeware program?

  • Det må jeg kikke på.


    Er desværre ganske seriøs mht. arbejde.


    Ændrer farver i en tabel, men CMS vil ikke lade mig vælge flere forskellige celler og farvelægge på en gang.
    Hver Celle skal derfor farvelægges separat hvikket kræver 6-7klik.
    Der er en celle for hver dag fra nu og frem til juli 2011.... det er over 2500 klik...



    ZZZZzzzZZzzz der MÅ være en lettere vej

  • Oki... Din første beskrivelse lyder ellers grangiveligt som et problem mange MMORPG spillere har :D


    Men du burde stadig kunne bruge nogle af de auto clickere som findes til dit arbejde... Har dog aldrig selv prøvet dem, så har ikke én jeg kan anbefale dig.


    En sidenote er dog at det virket som et ret håbløst CMS du bruger :P Hvis du ikke engang kan tilføje et klassenavn til cellerne og så bare bruge et stylesheet til at ændre alt på én gang. :)


    Eller er tabellen én stor statisk tabel?

  • Hvad er det for et CMS der er indrettet så tåbeligt?


    Hvis det bare er lavet rimeligt, så kan du ændre det direkte i dit stylesheet for det hele med én linie!


    Kom evt. med et link tid siden hvor du vil rette.


    /ask

  • ok ok


    jeg absolut helt og ganske ny i det her CMS så måske der er en lettere vej.


    Man kan som sådan godt markere flere celler ad gangen - så kan godt lave baggrundsfarve fx.
    Problemet er når man vil markere flere celler i samme kolonne eller blot flere celler spredt over arket. Da markere den som man fx. gør i et tekst dokument - altså linjen ud+ næste linje indtil markeringen.


    Damn jeg er ringe til at beskrive det. prøv selv at markere flere celler i siden - jeg har ikke bedre muligheder selvom jeg er logget ind i CMS


    siden er her
    http://naturvejledernet.skovog…der/kalender_aprl_jul.htm


    det skal siges at jeg absolut ikke er "superbruger" i CMS'en, hvorfor jeg ikke kan ændrer for meget i opsætningen.
    Tabellen har jeg selv lavet - ved ikke om den er statisk odder...?

  • Jeg er tilbøjelig til at sige at der nok ikke er andet for end at lave det helt "manuelt" som du allerede gør. Desværre. :rolleyes:


    I hvert fald med de muligheder som du tilsyneladende har til rådighed.


    Hvis den kalender skulle laves "rigtigt" så skulle alle arrangementer ligge i en databasen sammen med hvilken "farvekode" de hører til. Og så skulle tabellen "lave-sig-selv". :D Dét ville være en dynamisk tabel, hvorimod din tabel er statisk = det er i princippet bare en stump HTML som du kan ændre manuelt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af YzzE
    Kan godt følg ideen med en database og en kalender der laver sig selv- men tør ikke kaste mig ud i det i et system jeg endnu ikke har lært at kende


    Forståeligt nok, det kræver alligevel lidt tid at få bygget et system med både "tabellen der trækker data" og "admin-siden hvor du kan indtaste nye arrangementer" når du tilsyneladende ikke er vant til at arbejde med programmering :) Det er heller ikke sikkert at du har adgang til at bruge databaser overhovedet eller lave "skjulte" administratorsider. :D


    Men god arbejdslyst med klikkeriet :))