Indlæg af YzzE

    Hey Foxx


    Mange tak for svar og tilbud!
    Jeg sad og rodede videre med det og efter at have afinstalleret scrybe, synaptics og driver for touchpad fik jeg det til at virker - altså ingen ændrede settings.


    Nu mangler jeg kun pinch to zoom - men det lever jeg nok uden.


    Venlig hilsen
    Jeppe

    Hej


    Jeg fandt tilfældigt ud af at min computer pludseligt er blevet compatibel med visse multitouchfunktioner- FEDT! Opgraderede min synaptics driver, og har fået en masse fede funktioner. MEN Når jeg ligger 3 fingre på toucpaden åbner den IE. Dette burde istedet åbne Scrybe, men jeg kan ikke finde indstillingerne for nettop denne "gesture" i synapticsdriveren.


    Håber jeg gjorde mig forståelig.


    Kort sagt:


    Hvordan ændre jeg 3 finger tryk på touchpad?


    Touchpad v6.5 driver 15.2.7

    Så endte jeg med at købe thinkpad edge. Jeg giver tecza helt ret i at kvaliteten ikke nærmer sig x og t modellerne, men de koster omvendt også det 3 dobbelte.


    Som ren kontor/skrive maskine syntes jeg den har det bedste design (mht. tastatur, overskueligehed og "niple-mus"). Byggekvaliteten er ikke som en x eller t-model. Men den slår min gamle hp med længder og selve designet lugter stadig lidt af thinkpad.
    Derudover syntes jeg at prisen også talte varmt for netop denne:


    5250kr. for:


    15,6"
    i5-480m
    4gbram
    500gb hd
    Win 7 Pro


    Modellen jeg fik er med mat overflade der i mine øjne gør den væsentligt pænere end de med glossy overflade (for det er fandme grimt!!)


    Anyhow. Jeg er godt tilfreds.


    PC:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4606991


    Rabat: (har jeg dog ikke fået ansøgt endnu)
    https://www.lenovo-promotions.com/da/notebook

    Hej


    Jeg følger lige tråden, da jeg står i samme situation.


    Jeg gad godt at høre folks mening om nødvendigheden af i7 frem for fx. i3?


    Jeg har bestilt thinkpad edge - der er i øjeblikket 600kr rabat på nogle modeller. (google lenovo cashback). Skal ned og se på den idag, men efter at have set på en rød model i weekenden er jeg blevet nooooget tvivlende. Syntes IKKE den var lækkert bygget!

    Jeg sidder pt. og kigger efter thinkpads i prisområdet 5-7.000. og En ting er sikkert - Jeg kan ikke finde nogen t510 med de specs. du oplyser. At Gaming king derudover kan have ret i at der er forskel på netkort etc. kan ændre noget på værdien - men jeg vil stadig mene at den ligger et godt stykke over de 7.000kr.


    Så køb den hvis du mangler en bærbar skole/arbejds-computer.


    hvis du ikke mangler den - så overvej det igen.
    Jeg byder dig dog gerne 6200kr :)

    Fandt lige ud af at lenovo har cashback på nogle af deres edge produkter. Det betyder bla. at den i5 skal trækkes 600 i prisen -altså 5250kr. istedet. Det syntes jeg lyder billigt!!


    Karse har du erfaringer med Edge? - den får lidt på munden for ikke at være en "ægte" thinkpad.
    Jeg er som sådan mindre bekymret om det er en "ægte" thinkpad - sålænge den er ligeså holdbar som en "ægte".

    Hej


    Jeg er igang med at finde en bærbar til en ven.


    Det største krav er at den skal kunne holde 4-5-6 år. Det stiller nogle krav til hhv. kvalitet og hardware.
    Skærmstørrelsen skal være 14-15,6" og der må IKKE være numerisk tastatur. (hvilket udelukker mange 15"modeller).
    harddisk-størrelse er underordnet.


    Især hardware er jeg meget i tvivl om.
    Han spiller ikke - og arbejder ikke med grafiske programmer.
    Omvendt skal den helst ikke blive for sløv til at køre office 2015 (altså skal den vel være relativt rap idag?)


    Jeg er i mine overvejelser kommet frem til en Thinkpad, da de har ry for at være (fysisk) holdbare.n Hvis i har andre bud er jeg lutter øre!


    Og endeligt - jeg har hovedsageligt kigget på i5 (2,66ghz) processore - men er det pengende værd ifht. i3 (2,53ghz)?



    Her er mine 3 bedste bud - so far.


    edge - i3 5400kr
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4518456


    edge - i5 (+bluetooth) 5850kr (EDIT: 600kr. Cash-back hos Lenovo på denne) pris: 5250
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4606991


    thinpad l412 - i5 6900
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4518459


    brugt t500 - der måske allerede er uddateret? 5450kr.
    http://www.laptops.dk/product_…Path=119&products_id=3138

    Hey Folks


    Skal bruge en ny stationær til ca. 5 - max 6kg. Jeg er ikke den store gamer, men agter at have min pc de næste par år. Så jeg kigger mere efter kvalitet, driftsikkerhed og støj (er ikke hysterisk!). Men jeg er ski noget i tvivl om hvad man bør købe.


    Hvor får jeg mest for pengene? Bør jeg nøjes med at købe for 3kg? eller er der bedst Bang/bucks for de 5 ?


    Kom endeligt med nogle konkrete bud!

    Nu kom jeg til den simple ide at jeg blot kunne oprette en række ark i excel. Jeg vil derefter skrive navnet på latin og dansk under billedet og farve skriften hvid (så den ikke kan ses)


    Nu skal jeg så bare bruge den rigtige måde at kode den celle hvor at jeg skal "gætte" navnet i.
    Det skal altså være en celle hvor jeg fx. kan skrive "Elodea canadensis" eller "almindelig vandpest". Hvis jeg skriver det rigtige - altså lig en af cellerne under billedet vil den sige rigtig, hvis ikke vil den sige forkert. Jeg kan kun få den til at svare mig hvis jeg kun tjekker med 1 celle... Nogen der ved hvad jeg skal skrive for at tjekke om den enten svarer til den ene eller den anden.


    Matematisk kunne testen være B2=[B3;B4] men det syntes jeg ikke virker.

    Edit: Er gået igang med excelark, men vil stadig meget gerne have noget hjælp. Læs evt. det oprindelige spørgsmål i bunden af topic.


    Jeg har nu oprettet et antal ark i excel. På hver ark er der et billede, 4 celler, og en knap. Celle 1 er det felt jeg selv skal udfylde. Celle 2 og 3 har jeg udfyldt på forhånd med dansk og latinsk navn. Celle 4 udfører en logisk test (Eller(Celle1=Celle2;Celle1=Celle3) og returnere værdierne sand eller falsk.


    Knappen skulle gerne kunne slette data i celle 1 i alle ark. Her har jeg dog et proplem. har indspillet en makro der slette data i celle 1, men kun for det åbne ark.


    Hvordan får jeg denne makro til at slette celle 1 i alle ark?


    Vildere endnu: Kan jeg få denne, eller en anden makro til at sende mig til et tilfældigt ark? nogen ide til hvordan det kunne gøres?




    Gamle topic:


    Hej Folks


    Jeg sidder og overvejer hvordan jeg nemmest får lært mig selv forskellige planter og dyr uden ad.


    For lige at sætte jer hurtigt ind i situationen så er jeg ved at skrive speciale i Biologi ved KU. Skal i den sammenhæng lave en masse registrering af vegetation og fauna - og vil i den sammenhæng have stor glæde af at kunne nogle af tingene uden ad.


    Anyhow.


    Jeg tænkte på om jeg kunne skrive et simpelt program fx. i exel der kunne vise mig et billede. I et felt nedenfor kan man så skrive navnet, og hvis det matcher får man så næste billede.


    I teorien super simpelt... men så alligevel?


    Jeg har aldrig skrevet programmer før, men har en ok forståelse for excel og html.



    er der nogen der har en ide til hvilket program jeg bør bruge, og evt. kan hjælpe mig igang med at skrive koden?


    Vh
    Jeppe

    ok ok


    jeg absolut helt og ganske ny i det her CMS så måske der er en lettere vej.


    Man kan som sådan godt markere flere celler ad gangen - så kan godt lave baggrundsfarve fx.
    Problemet er når man vil markere flere celler i samme kolonne eller blot flere celler spredt over arket. Da markere den som man fx. gør i et tekst dokument - altså linjen ud+ næste linje indtil markeringen.


    Damn jeg er ringe til at beskrive det. prøv selv at markere flere celler i siden - jeg har ikke bedre muligheder selvom jeg er logget ind i CMS


    siden er her
    http://naturvejledernet.skovog…der/kalender_aprl_jul.htm


    det skal siges at jeg absolut ikke er "superbruger" i CMS'en, hvorfor jeg ikke kan ændrer for meget i opsætningen.
    Tabellen har jeg selv lavet - ved ikke om den er statisk odder...?

    Det må jeg kikke på.


    Er desværre ganske seriøs mht. arbejde.


    Ændrer farver i en tabel, men CMS vil ikke lade mig vælge flere forskellige celler og farvelægge på en gang.
    Hver Celle skal derfor farvelægges separat hvikket kræver 6-7klik.
    Der er en celle for hver dag fra nu og frem til juli 2011.... det er over 2500 klik...



    ZZZZzzzZZzzz der MÅ være en lettere vej

    Hej


    Jeg sidder og laver noget meeeeget langsommeligt gentagende arbejde med en hjemmeside.


    Jeg kunne utroligt godt bruge et program der kunne "optage" bevægelserne jeg laver med musen som så kunne afspilles igen og igen...


    Forstår i hvad jeg mener? og har i nogle forslag til et freeware program?

    det er en "Intel Centrino duo t2250" mener det er 1,73ghz.


    jeg kigger lige på de programmer...


    Er der evt. et af dem der logger temperaturen, så jeg kan gå tilbage og se hvad der gik galt?


    Det er ikke urealistisk at den er skidtet til, da den nærmest køre i døgndrift. På den anden side har den som sagt været til rep. 3 gange (sidste gang for 1 md siden). alle 3 gange er Mb blevet skiftet, dog med forskellige fejl. Nå det jeg mener er bare at hvis hp har den inde og skilt ligger det så ikke lige for at lave den?


    Der er ikke garanti mere, men forsikring... ved ikke om den dækker hvis jeg begynder at åbne den.