Kreatin og protein pulver


  • Nu melder jeg jo klart ud at det ikke er ud fra egne erfaringer og derfor må folk jo ligge i det hvad de vil. Men dem der blev interviewet omkring det var trods alt folk der havde en eller anden viden omkring emnet. Den ene kan jeg huske var fittnesstræner. Derfor går jeg som udgangspunkt ud fra at de må vide lidt om det og det giver jeg så videre.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Zalman - Lad være med at putte ord i munden på mig, jeg har på intet tidspunkt sagt at man kun behøver protein efter træning. Det var hvorvidt kakao var lige så godt efter træning som proteinpulver.


    Og du mener at 500-600kcal fra kakao (det er så sukker der udgør kalorierne) er specielt godt for kroppen?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Zalman - Lad være med at putte ord i munden på mig, jeg har på intet tidspunkt sagt at man kun behøver protein efter træning. Det var hvorvidt kakao var lige så godt efter træning som proteinpulver.


    Og du mener at 500-600kcal fra kakao (det er så sukker der udgør kalorierne) er specielt godt for kroppen?


    Når du i dit indlæg kun snakker om proteiner, hva skal man så tro? Dit indlæg et meget utydeligt, når du kun snakker om
    proteiner.


    hvis du vælger mathildes "orange" kakao, eller Cocio light er det begrænest hvor meget det er Hvidt sukker det indeholder og ikke noget der vil skade af betydning fra et sunhedsmæssigt synspunkt - hvis man endelig skal diskutere sundhed spiser de fleste som
    kommer i træningscenteret nok mange ting som er langt dårligere.


    Jeg er hverken for eller imod proteinpulver eller kakao - har brugt begge dele selv. Men hvis man ser på det fra "resultatmæssigt" udgangspunkt vil du (næppe) blive større bare fordi du taget en Shake fremfor kakao. Men kan godt se Mathilde kakaoen ser lidt 3 klasse i folkeskolen agtig ud i træningscenteret.

  • Jeg skrev i et tidligere indlæg, at du skal ligge i kcal overskud. Så det er det man tror hvis du læser mine indlæg.
    Og hvis du vælger light kakao så er der ikke alle de kcal du snakker om.


    Og hvis du ser det fra resultatmæssigt synspunkt, så er der vel ikke så meget at diskutere i, at proteinpulver har højere indhold af protein (Hello Captain Obvious) og smider du et par gram havegryn i har du dig en fin gainer.
    Jeg kan virkelig ikke forstå at du ikke kan se forskellen på proteinpulver og kakaomælk. Det gør ikke hele arbejdet for dig nej, men det er da klart at foretrække frem for kakaopulver - siden du ikke har fået resultater med proteinpulver, har du så overvejet om resten af din kost, din træning og ikke mindst din søvn har været i orden?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Jeg skrev i et tidligere indlæg, at du skal ligge i kcal overskud. Så det er det man tror hvis du læser mine indlæg.
    Og hvis du vælger light kakao så er der ikke alle de kcal du snakker om.


    Og hvis du ser det fra resultatmæssigt synspunkt, så er der vel ikke så meget at diskutere i, at proteinpulver har højere indhold af protein (Hello Captain Obvious) og smider du et par gram havegryn i har du dig en fin gainer.
    Jeg kan virkelig ikke forstå at du ikke kan se forskellen på proteinpulver og kakaomælk. Det gør ikke hele arbejdet for dig nej, men det er da klart at foretrække frem for kakaopulver - siden du ikke har fået resultater med proteinpulver, har du så overvejet om resten af din kost, din træning og ikke mindst din søvn har været i orden?


    en Mathilde light indeholder 50kcal pr 100ml, en coccio light 42.


    Nu kommer min træning ikke denne diskussion ved! Dels har jeg ikke nævnt manglende resultatet, og dels har jeg aldrig trænet for at blive stor idet jeg altid kun har styrketrænet som skadesforebyggelsr og styrke, aldrig blive stor da min sport ikke lever på størrelse!


    Nu er essensen heller ikke jeg andet end du stortset intet vil få ud af proteinpulveret og kosttilskud generelt ifht hva du kan med "almindelig mad". Mange køber kosttilskud i dyre domme fordi de tror det hjælper på det hele, men i høj grad hjælper det nok primært på motivationen.

  • Selvfølgelig er rigtig mad bedre, det er derfor det hedder et kosttilskud. Men for mange, inkl. mig selv, er det nemmere at få en del af de proteiner og kcal der behøves igennem en shake eller to kombineret med massere af god mad.

  • Nu blev der skrevet lidt forskelligt om hvor meget man kan tage af protein og Kreatin pr. dag så jeg er lidt forvirret.


    Jeg har modtaget disse 2 produkter, og har så prøvet det for første gang idag, men jeg er lidt usikker på om jeg tager nok eller for lidt.
    http://shop.getbig.dk/index.ph…&cPath=38&products_id=346
    http://shop.getbig.dk/index.ph…&cPath=41&products_id=334


    På bøtterne står der følgende:
    Kreatin: Anbefalet dosis: 3g dagligt
    1 Måleske = 2g Kreatin.


    Proteinpulver: 1-2 måleskeer hver dag.
    På træningsdage 1 måleske 30-60min før og 1 måleske lige efter træningen.
    På ikke træningsdage, indtag proteinen mellem dine måltider.
    1 Portion/måleske = 30g.


    Jeg skulle så træne idag og jeg tog de anbefalet 3g kreatin og blandet det med 1 måleske/30 g protein, og indtog det 30min før træning, hvorefter jeg tog yderligere 30g protein (selvfølgelig uden kreatin) lige efter endt træning.


    1'Er det den optimale dosering?


    2'På ikke træningsdage skal jeg så tage de 2 måleskeer protein og 3g kreatin en gang dagligt? - eller hvordan skal det forståes?


    3'Er der et optimalt tidspunkt at tage det på, på ikke træningsdage?


    (Træner som regl mandag, onsdag og fredag)

  • Hellere den første shake en time før træning og en juice eller et stykke frugt 15min inden træning.
    Det mere fordi at maven bruger energi til at fordøje din shake som du skal bruge på at træne.
    Ellers er det fint.


    Udover de tidspunkter i forbindelse med træning er der ikke noget der hedder optimalt tidspunkt, du skal bare have dækket dit protein og kcal behov igennem dagen. Der skal helst ikke gå mere end 2-3 timer imellem måltiderne.


    Mht. til kreatin så læs nedenstående tråd, han beskriver det meget godt med metaforen om glasset.
    http://www.bodybuilding.dk/vie…highlight=kreatin+loading