Hjælp til ny pc

  • Halløj :) min far vil gerne have sig en ny pc, så tjekker lige med jer


    Da jeg spurgte om det skulle være til spil eller bare kontorpc, svarede han begge .. Så går ud fra at der skal være hurtige loadtider, men den skal også kunne trække nogle spil.. Ikke Crysis eller Modern Warfare 2, men f.eks. Flight Simulator og noget i den stil


    Budgettet ligger som udgangspunkt på 6k, men kom gerne med nogle andre bud, hvis i lige føler for det :)


    Det vigtigste er nok loadtider.. Så jeg tænkte om der måske skulle en SSD-harddisk til? Der er tale om en hel ny pc.. Eneste der måske skal genbruges fra den gamle er strømforsyningen, men den er vist kun på 600w (så vidt jeg husker)..


    Kom med jeres bud eller hvis i har spørgsmål, så fyr dem af :)

  • Hvis du er sikker på den er 600 watt, så burde den være fin til alle nye grafikkort.
    Men hvis der skal en SSD disk i, bliver den nok stram at holde under de 6k i hvert fald.
    Hvad med dvd og kabinet ?
    For 7k vil jeg mene du burde kunne få samlet en udemærket i5 computer, måske for mindre

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • Optiske drev, kabinet og lager harddisk er ikke nødvendig.. Bare det mest nødvendige til en pc, så at sige :)


    Hvis 7k er minimum med ssd, så kom gerne med nogle bud til det :) løsninger uden ssd er også velkomne

  • Evt. en Phenom i stil med dette:


    Phenom 965
    790FX bundkort eller 790X
    HD5770 (Mener da at Flight Simulatorerne godt kan være lidt krævende.. Eller er det bare mig?)
    Et par gode 7200rpm i RAID-0 ellers SSD
    En Corsair, OCZ eller anden PSU (hvis du ikke er sikker på at den nuværende er kraftig nok)
    4-8gb DDR3 ram (bruger selv HyperX og Crucial)


    Skal der også en skærm med eller har han af det?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Jah.. Det skulle den gerne gøre. Hvis du beholder den gamle PSU er du nok også godt dernede :)


    Evt. så er 790X chipsættet billigere end 790fx og man kan jo nøjes med 4gb ram uden problemer.


    Ellers er der Phenom II 550 x2 eller Athlon II x4 som er udemærkede budgetprocessorer. Synes dog selv at 965 er et kup til prisen.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Lige nu kører han med et skuffesystem til hans ide-harddiske.. Har jeg ret i at det ville kunne mærkes på loadtiderne, at beholde de gamle ide-diske?


    Tænker nemlig om det ikke ville være smartest at få opgraderet nu, enten sata eller ssd.. Og i så fald, ville det så stadig være smartest at vælge en sata-løsning? Tænker på pris i forhold til ydelse.. Men jeg har selv undgået sata fordi jeg ikke har haft andet end problemer med det, ved så bare ikke om det med Windows 7 nu er fixet, så man ikke absolut skal have et diskettedrev for at indlæse drivers..


    Mere vigtigt egentligt, kan man få sata-skuffesystemer? For han bruger de skuffer ret meget, til at skifte mellem to installationer

  • Skuffesystemet og harddiskløsningen er løst.. Han har fundet en SATA-skuffe


    Han skal derfor kun bruge bundkort, processor, grafikkort, harddisk og ram


    Budgettet må gerne overskrides, hvis det kan give bedre ydelse/pris forhold


    Kan der trækkes noget ekstra op af posen eller er de tidligere forslag det bedste, i forhold til budgettet på 6k?


    I må gerne komme med links på edbpriser/forhandlerhjemmesider.. Skal ha bestilt noget som kan være fremme inden lørdag, hvis det kan lade sig gøre

  • Synes også at det ser fint ud :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H