Første byg-selv projekt :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM



    nej det kan næsten ikk betale sig i nogle test ligger de ekstremt tæt op af hinanden :) og når du for lidt flere cash i hånden kan det sagtens betale sig at købe et til 5850 også rykker du bare...


    Jeg er som sådan ikke begrænset af økonomi. Men alligevel er der ingen grund til at smide 1000 kroner efter et navn :) Vil overveje om jeg skal købe 2.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    kan sagtens anbefale at smide 2 stk 5850 i maskinen da de rykker rigtig godt :)


    Hvilken forskel vil jeg opleve :) ?

  • Der er 123kroner i forskel.. skal jeg så ikke bare vælge en 1000w frem for en 850? Eller betyder det bare den bruger mere strøm?

  • CPU
    Intel i7-920 8MB


    RAM
    3* 2GB Kingston HyperX 2000MHz


    Bundkort
    Asus Rampage II Extreme Republic of Gamers


    Harddisk
    Intel SSD 160GB X25M


    Grafikkort
    XFX Radeon HD5850 (1GB)


    Kabinet
    Mangler model


    Køler (LC)
    Corsair Hydro Series H50


    Strømforsyning
    Cooler master M700 Silent Pro


    I alt: 12.210,00 (Hos Getmore.dk) Uden kabinet



    MEN! Det er jo ikke en hel PC det der :) ? Jeg må jo mangle ting som fx DVD drev? Nogen der kan fortælle hvilke småting jeg mangler for at få en "hel" PC :) ?


  • Jeg ville droppe den store SSD og købe den "lille" 80GB, og så bruge den til systemdisk. Til programmer og spil ville jeg nuppe en 1TB Samsung F1.
    Hvis penge ikke er et problem så køb to SSD´s og sæt dem i RAID 0..... :D


    Mht. DVD drev har jeg gode erfaringer med Samsung. De er ret billige og larmer ikke særlig meget.


    Vær lige opmærksom på, at det R2E er noget bredere end alm. ATX bundkort. jeg kan, ærlig talt, ikke huske om det er E-ATX, men det fylder mere end de andre.


    Hvis du ikke skal overclocke maskinen er det hul i hovedet at købe 2000MHz RAM. De kommer ikke til at køre hurtigere end standard RAM.
    En i7 920 kører med 133MHz Basic Clock Line (FSB), så 1333Mhz RAM er "spot on".


    Jeg er også enig med BPM vedr. indkøb hos Komplett vs Getmore!!

  • Mange tak for en grundig besvarelse.


    Jeg stødte lidt imod en mur da min far sagde at han ikke ville give mere end 10.000 til den :) Resten går af egen lomme.


    Jeg vil overvejende prøve at køre med 160GB SSD som single og så en 500GB ekstern til film etc.
    Hvis jeg senere føler mig begrænset af SSD'en så vil jeg blot købe en mere.


    Jeg har taget hensyn til størrelsen på bundkortet ;) Min onkel har fortalt mig hvilket kabinet jeg skulle bruge.


    Hvad angår RAM, så vil jeg gerne have mulighed for, senere, når det bliver lidt billigere at opgradere min processer :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Casper Lynge
    køb 2 af de intel 80 gb SSd og sæt dem i raid så har du performence


    Kan se det koster det samme med 2x 80gb som med 1x 160gb :D
    Har faktisk lige lavet en tråd om hvad "raid" betyder :)
    Hvilke ulemper vil der være ved at bruge 2 stks. 80gb frem for 1 stk. 160gb :) ?