SDD harddisk... pengene værd??

  • Jeg skal til at bestille denne bærbar, og overvejer at sætte en Intel X25-M 160GB SSD i, men er det pengene værd?


    http://www.mm-vision.dk/produk…99623&gruppe=PCnotevision


    Jeg vil også købe en NAS harddisk, så pladsen bliver ikke problemet, men er kr. 2.400 for meget i forhold til ydelsen. Jeg har set nogle videoer som viser performanse ved opstart (og det ser jo lækkert ud) men er det kun her man kan mærke ydelsen, eller er det også f.eks. når man spiller eller tæller kun grafikkortet her?


    På forhånd tak.

    Bærbar:
    Processor: Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel
    Harddisk: 500GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Drev: Blue Ray - Combo

  • Du vil få en ganske betydelig reducering i accesstid til din hd, altså meget hurtig opstart af programmer. De fleste herinde og osse dem som jeg kender, der har investeret i SSD, bruger kun disken til OS og har alle spil samt store programmer liggende på en anden hd, ganske som du selv er kommet frem til. Så er det jo op til dig om 2400 er værd at smide efter en SSD, jeg syntes den er alt for dyr der, da den kan findes omkring 600 billigere på ebdpriser.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har en ca. 3 år gammel Thinkpad med 2 gb ram som jeg satte en 160Gb Intel SSD i. Det er alle pengene værd. Generelt bliver multitasking meget let. Jeg simulere en del i matlab og med en normal harddisk hænger hele pcen når man simulere mens man med SSDen uden problemer kan arbejde samtidig. Envidere er det bare en fornøjelse at starte og afvikle programmer generelt. Jeg kan kun forestiller mig at en nyere computer udnytter disken endnu bedre..

  • Tak for jeres inputs.


    Min tanke har også været på stabilitet/holdbarhed. SDD har jo ikke så mange bevægelige dele, og derfor tænker jeg den "holder" bedre, men jeg har ikke noget historik for om dette også passer? Nogen kommen på dette, og andre kommentarer i det hele taget???


    God dag til alle!

    Bærbar:
    Processor: Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel
    Harddisk: 500GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Drev: Blue Ray - Combo

  • nej det gør de ikke...de kan holde til et vidst antal reads/writes , men som alt andet så sker der hele tiden fremskridt mht hvor lang tid de forventes at holde.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.