Hey tweakers der er lige en ting jeg vil spørge om
I cpu-z står der FSB:DRAM: 5:6 og den plejer at stå på 1:1 hvad er bedst og hvordan kan jeg få den ned på 1:1 igen hvis det er bedre ?
Hey tweakers der er lige en ting jeg vil spørge om
I cpu-z står der FSB:DRAM: 5:6 og den plejer at stå på 1:1 hvad er bedst og hvordan kan jeg få den ned på 1:1 igen hvis det er bedre ?
det er altid bedre at have ram til at køre 1:1 istedet for 5:6 ....MEN der er vel en grund til den står længere nede nu.....det kan være den er sat til automatisk, og du har overclocket, men en anden gang skriv hvad du har lavet, ellers kan vi altså ikke hjælpe dig.
den kan rettes i BIOS , men uden at vide hvor hurtige de kan køre eller hvad de kører nu, er det umuligt at hjælpe mere.
jeg har ik lavet noget i bios ? jeg har bare installert windows 7
QuoteOprindeligt indlæg af SAL
jeg har ik lavet noget i bios ? jeg har bare installert windows 7
stadig, skriv hvad der er ændret, hvilket hardware du bruger.......men det er helt ude i BIOS der er sket en ændringl der kan du manuelt sætte ram speeed til 1:1 hvis cpuen ikke er ocet.
har skiftet bundkort fordi det andet brænd a
QuoteOprindeligt indlæg af SAL
har skiftet bundkortfordi det andet brænd a
så skal du ud i bios og stille på det, men måske trænger dit nye bundkort lige til en bios update
ja okay tak
Nu ved jeg ikke hvilket hardware du har, men 5:6 er bedre end 1:1, de køre ganske enkelt hurtigere ved 5:6.
Fx 500fsb 1:1 = 500mhz ram
500fsb 5:6 = 600mhz ram
Synes bare min computer lagger lidt efter den er kommet på 5:6
Men jeg har 2x2 Crucial Ballistix ddr2 800 mhz
QuoteOprindeligt indlæg af noxon
Nu ved jeg ikke hvilket hardware du har, men 5:6 er bedre end 1:1, de køre ganske enkelt hurtigere ved 5:6.
Fx 500fsb 1:1 = 500mhz ram
500fsb 5:6 = 600mhz ram
kommer vidst lidt an på hvordan bios er sat, for 5/6 er mindre end 1/1 matematisk set ....
QuoteOprindeligt indlæg af Fragman
kommer vidst lidt an på hvordan bios er sat, for 5/6 er mindre end 1/1 matematisk set ....
forholdet har altid været FSB:RAM
Så ved en 5:6 divider køre rammen hurtigere end FSB'en.
Der er nogle enkelte Bios'er hvor de i stedet for FSB:RAM skriver en opganger f.eks. x1.5 som så er 2:3