Raid 0 Problemer

  • Hejsa


    Jeg har nu for 3 gang oplevet at en Raid0 opsætning pludseligt dør, jeg kan ikke finde ud af op det igen er en disk der er død eller om det er noget software mæssigt som er gået koldt og nu er skyld i at maskinen ikke kan se mit styrer system.


    Det jeg sidder og tænker over, er at det virker på mig som om et raid 0 (stripe) er mere ustabilt end en enkelt disk der bare kører alene..


    Er det kun mig der sidder med denne fornemmelse eller?


    Det kan simpelthen ikke passe at jeg bliver ved med at opleve harddiske der konstant dør..


    Nogen indput?



    Arvad

  • Stripping raid (0) er kun mere sårbart i den forstand, at der ikke er redundans på data. Hvis bare en disk dør er du i seriøse problemer :D


    Har du overclocket din PC? Jeg har selv oplevet at disk-controllere laver fejl når maskinen er overclocket.

  • Største delen af mine filer ligger på en anden disk som kører i raid 1, så med en smule held er skaden begrænset - jeg er mest spændt på om jeg kommer i problemer med min itunes..


    Maskinen er ikke overclocket, jeg fatter bare ikke helt hvorfor det her sker så "ofte" jeg har aldrig oplevet en disk der smutter når den kører som en enkelt disk - men at opleve det hver gang jeg laver i maskine der kører raid fatter jeg simpelthen ikke.


    Arvad

  • Har brugt Raid 0 opsætninger i årevis og ingen problemer her.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Før jeg købte en ssd havde jeg kørt med 2 stk raptor i Raid0. Og der var 0 problemo. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().