Indlæg af Arvad

    Det er noget specielt det her... Jeg har lige haft maskinen åbnet, tog de tre ram klodser ud, startede maskinen - alle blæsere går igang, ingen problemer. Tænker måske kan det være rammen. Prøver og sætte de samme klodser i igen, blot for og se om den går i boot loop igen, men vupti maskinen starter som intet var hændt, godt nok med en bios besked jeg ikke havde set før, og så kører den eller igen ??????


    Meget meget mystisk, men samtidigt mega fedt, så er jeg fri for og skulle købe nye stumper..


    Arvad

    Ja jeg prøvede med Clear Cmos som det første, i det naive håb det kunne klare det.
    Men det hjalp desværre ikke på sagen.


    Jeg frygter også lidt der er noget vitalt som er dødt.


    K!

    Hejsa


    Har brug for et godt råd.


    I dag vil min computer pludseligt ikke starte op. Den bliver ved med og køre i et loop, og når ikke længere end til gigabyte skærmen før bios.
    Det vil altså sige jeg kan ikke engang når og komme ind i bios før den starter forfra.


    Hvor starter jeg??


    Det skal siges det er en ældre maskine som har ganske fint indtil idag..


    Arvad

    Jeg har prøvet fra min Ipad, og den kan heller ikke få forbindelse til Netflix..


    Det skal siges, at alt andet en Netflix og Vudu virker - jeg har fint minimum 60ned og 60op.
    Alt virkede fint før da jeg brugte en Yousee 60mbit, så længe deres kabel router var sat til og fungere som modem - ellers kunne jeg heller ikke komme på Netflix og Vudu..


    Det skal nævnes jeg bruger unblockus så jeg kan se de amerikanske tjenester, og har derfor indtastet nye DNS i min Asus RT-N66U

    Hejsa


    Håber der er nogen der kan hjælpe mig herinde.


    Jeg har netop fået en 60/60 fiber forbindelse fra Waoo, jeg har fået dem til og koble router delen fra i deres fiber router så jeg i stedet kan bruge min egen Asus RT-N66U Router. Alt kører som sådan fint, lige på nær forbindelsen til Netflix og VUDU.


    Netflix og VUDU kører jeg på enten min apple-tv eller western digital live boks, men efter skiftet til Waoo kommer der blot besked om, at der ikke kan opnås kontakt til serveren?


    Først troede jeg det ville blive løst når jeg fik Waoo routeren sat som rent modem, men det er stadig det samme problem??


    Jeg ville gerne høre om der er nogen herinde som har en ide før jeg forsøger mig med kundeservice hos Waoo - ikke at der er noget galt med dem, men chancerne for det svar jeg behøver tror jeg ikke så meget på..


    Nogen gode ideer ??


    Arvad

    HEY!


    Jeg har dette kabinet stående, som sådan er det en helt pc'er men den vil ikke starte så jeg tror det er bundkortet der er stået af.


    Der siddder en intel 3,0ghz P4 extreme processer på bundkortet, 4GB kingston Hyper X ram, 600W be-quiet PSU, trådløs netkort, grafik kort, harddisk...


    Den kan købes som beset - som sagt vil den ikke starte, så hvad der helt nøjagtigt er galt ved jeg ikke. Men hvis du kan bruge stumperne så råb højt.


    Den kan afhentes i EGÅ v. Århus til billige penge.


    Priside 750.-


    Eller skyd et bud.


    Flere billeder

    Største delen af mine filer ligger på en anden disk som kører i raid 1, så med en smule held er skaden begrænset - jeg er mest spændt på om jeg kommer i problemer med min itunes..


    Maskinen er ikke overclocket, jeg fatter bare ikke helt hvorfor det her sker så "ofte" jeg har aldrig oplevet en disk der smutter når den kører som en enkelt disk - men at opleve det hver gang jeg laver i maskine der kører raid fatter jeg simpelthen ikke.


    Arvad

    Hejsa


    Jeg har nu for 3 gang oplevet at en Raid0 opsætning pludseligt dør, jeg kan ikke finde ud af op det igen er en disk der er død eller om det er noget software mæssigt som er gået koldt og nu er skyld i at maskinen ikke kan se mit styrer system.


    Det jeg sidder og tænker over, er at det virker på mig som om et raid 0 (stripe) er mere ustabilt end en enkelt disk der bare kører alene..


    Er det kun mig der sidder med denne fornemmelse eller?


    Det kan simpelthen ikke passe at jeg bliver ved med at opleve harddiske der konstant dør..


    Nogen indput?



    Arvad

    Hejsa,


    Er der ikke en ekspert i denne? jeg kan simpelthen ikke få den til og køre...


    Mit setup er sådan her Trådløs Dlink Router forbundet til ADSL jeg vil så gerne have min stationære maskine forbundet til Routeren via DAP-1353'eren.


    Jeg kan sagtens komme ind i websetup'et på DAP-1353'eren, og jeg kan få den til og scanne og finde min Router, sætter den op med WPA PSK 2 etc. etc... men så sker der ikke mere..


    Hvad gør jeg forkert?????


    Arvad

    Jeg har altid, brugt linksys eller Dlink - og lidt Netgear...


    Syntes bare der har været for lidt hul igennem på usb løsningerne, de er ihvertfald svigtet for mig mere end en gang i firmaet, og selvfølgeligt altid på de mest upassende tidspunkter.


    Det var derfor jeg så AP'et som en bedre mulighed også for kunne komme op imod de 300mbit, da jeg har et NAS drev tilsluttet min router, og har brug og kunne flyttet lidt filer på en stabil måde.


    Arvad

    Hejsa,


    Jeg har lige bikset en ny maskine sammen:


    Gigabyte x58 Extreme mobo
    Core i7 -920
    6gb DDR3 Corsair ram
    2x WDC 750gb Caviar black i Raid 0
    Coolermaster V8 køler
    Coolermaster Cosmos S kabinet
    Coolermaster 700w strømforsyning
    2x Asus 4850top i crossfire setup.
    Windows vista ultimate 64bit


    Men på grund af de 2 grafik kort er der ikke meget kort plads tilbage,
    og da jeg er nød til og bruge trådløs netforbindelse har jeg lidt problemer.


    Det mit spørgsmål går på, er nu hvor jeg ikke plads til PCI netkort - kan jeg så bruge et access point istedet og koble til computeren via lan forbindelsen? istedet for og bruge usb adapter, som jeg syntes er noget ustabilt skrot?...


    Nogen gode ideer?


    Arvad

    Hejsa,


    Skal lige have lidt hjælp til og finde ud af om det er ved og være tid til en ny computer..


    Jeg har et Sanyo Xacti dv HD cam, som optager i Mpeg 4 H.264 format, når jeg afspiller film på computeren, hakker billedet meget - er det min maskine der er gået på pension, eller er det et codec problem?


    Det er en gammel 3,4ghz P4 maskine med 2gb ram, og et saphire radeon X1950 Pro grafik kort
    herudover kører jeg også vista ultimate på maskinen...


    Nogle ideer?


    Mvh.


    Arvad

    Nå det er da helt rart at jeg ikke er den eneste med dette problem...


    Det skulle vel aldrig være en P4 maskine du har problemet med?


    Jeg kan ikke rigtigt gennemskue om det har noget at gøre med ældre versioner af Bios/P4'er??


    Arvad

    Jeg har det 100% samme problem, men her er lidt yderligere oplysninger.


    Kan godt installere Win XP SP1a - men så snart jeg prøver og opgradere til SP2 så går der helt hat og briller i det?


    Jeg startede med at installere en SP1a - opgradere til SP2 = problemer... Ok så fik jeg fat i en Win XP med SP2 så jeg ikke skulle opgradere - men nu har jeg samme problem, installationen starter fint men så går den i sort skærm med blinkende cursor.


    Min PC er en helt ny ASUS mobo + nyt ASUS DVD drev - og alt virker altså uden problemer under SP1???


    Hjælp!!!!


    Arvad

    Hejsa,


    Skal lige bruge lidt hjælæp her, inden jeg endnu engang blæser ud og bruger en mindre formue på gadgets.


    Med risiko for at blive haglet ned, så drejer det sig om at koble B&O på computeren - jeg har for nyligt købt et sæt B&O computer højtalere med ICEpower forstærkere, og jeg må sige at det spiller for vildt - men det skulle det jo også helst til prisen :O


    Anyway - yderligere har jeg koblet mit beolink til computeren så jeg kan afspille lyd fra computeren alle steder i lejligheden.
    Men det der driller mig er at indtil computeren er fuldt booted op og jeg eks. har started beoplayeren eller iTunes - så er der en masse støj. Jeg har spurgt hos forhandleren, og han forklarede mig at de nye højttalere er rimeligt følsomme og støjen opstår pga. onboard lydkortet ikke lukke af for støj før maskinen er fuldt bootet op.


    Ok - men så er jo så spørgsmålet kommer, er det rigtigt eller ligger problemet et andet sted? men hvis jeg nu sætter et godt lydkort i vil jeg så yderligere kunne forvente en lydforbedring?
    Jeg mener mine pc højttalere burde kunne levere varen, men er det rimeligt at forvente en yderligere forbedring?


    Jeg er lidt spændt på det for jeg hører 90% af musikken via computeren, også i stuen hvor jeg har et sæt helt nye store B&O høttalere til at stå?


    Hvad siger i?


    Arvad

    Hejsa,


    Jeg har lige monteret en Scythe Infinity køler i min PC (Asus P4P800S-E Deluxe mobo)


    Men efter jeg har sat den i, er der begyndt og komme en advarsel fra bios'en ved opstart - hvor en venlig kvinde stemme siger at der er en køler fejl?


    Har chekket og blæseren snurrer fint - er der noget man skal stille i bios'en når man nu sætter en så stor køler i maskinen?


    Arvad