"kontorpc - lille, handy, hurtig og sort"

  • Min kæreste ønsker sig en pc, som skal stå hendes skrivebord.
    Derfor skal formen være lille og funtionel - sltså til at holde ud at se på.


    Her er jeg i søgningen stødt på Asrocks 'lille sorte': http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=607041, men også en anden af tilsvarende størrelse: http://www.stratek.dk/index.ph…=com_virtuemart&Itemid=41


    Asrock'en har en meget simpel front: kun tænd/sluk-knap og åbningen til det optiske drev. Næsten kedelig og lidt besværlig ved brug af USB stick (på bagsiden)


    Den sidstnævnte "ITX-Kontor" har på fronten gemt div. stikindgange væk bag en lille klap. Meget fikst og 'cool'! Dette er 'høj kærestefaktor' ....! :crazyeyes:



    Mit spørgsmål er så - hvad siger siger specifikationerne i forhold til prisen?:


    "ITX Kontor PC, ProCase
    Pris: 2.895 Kr


    Lille smart ITX PC med extern strømforsyning, perfekt til kontoret som internet/kontor PC. Helt lydløs.


    Specifikationer..:



    Procase Nova kabinet, model 3988B


    Kontron 986LCD bundkort med Celeron M440 CPU


    2 GB Kingston PC2, 667 RAM


    Seagate 500 GB SATA2 harddisk, 3,5" 7200 RPM


    Slim CD/DVD brænder



    Yderlige specifikationer


    Supported mainboards: mini-ITX (17x17cm)
    Drive bays: 1x 3.5"/2.5" HDD bay, slim-optical bay
    Power supply: 90W DC-DC board, 80W AC/DC adapter
    LED indicators: Power and HDD activity
    Switches: Power and reset
    Expansion slots: 1x PCI32 through a riser card (optional)
    Front connections**: USB2.0 x2, HD/AC97 audio, FireWire (IEEE1394)
    Materials: SECC body, ABS and black coated aluminum front panel
    Cooling: 80mm fan
    Dimensions (WxHxD): 202 x 97 x 273mm
    Package dimensions (WxHxD): 415 x 255 x 160mm
    Accessory included: assembly kit, 2.5" HDD cable, slim-optical converter, compact ATA cable, stand for vertical use"


    Håber at jeg kan få lidt kyndig vejledning her før juleindkøbene ...


    Mvh.
    Jakob

  • Dit link virker vist ikke..?


    Du kunne også kigge på de små ION nettops (hvis det ikke allerede var dem du har kigget på).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • hejsa.


    for ca de samme penge (2990 inkl fragt, mus, tastatur og Win 7) kan du også købe en Dell inspiron zino HD i den mindste konfiguration. Den
    synes jeg er ret "handy" og giver også gode point på "kæresteskalaen", og hvis den ikke skal kunne alverden tror jeg det er et fint bud. Jeg er ikke sikker på hvordan en sammenligning med den "itx-kontor" ville falde ud. På dell'en kan du ændre hardwaren hvis du synes.


    Håber det hjælper. Hilsen Lauge