Brugervenligt Digital kamera?

• Hey there!
    Da julen står for døren og jeg endnu ikke har fået købt en gave til mine forældre, tænkte jeg på at købe et digital kamera til dem. De er begge totalt "teknik mongoler". Så det skal være noget absolut brugervenligt.
    Krav:

SD kort. (Da deres fjernsyn har kortlæser)

Megapixel nok til at billederne kan tåle at blive blæst op på 42"

Nem menu system.

Prisklasse: omkring en tusse +/- Nogen hunrede

Det ville være en stor hjælp, hvis der var nogen som havde en idé lige til, hvad for et kamera jeg skulle købe.
    På forhånd tak! :rules:

• Canon laver generelt nogen lækre digital-kamera der er vist både en Ixus 95 og en Ixus 110 serier i det prisområde du nævner og selv for teknik-mongoler skulle de være til at finde ud af;)
    Jeg har selv haft en del canon og de tager fine billeder og er ret lette at gå til..

• Med hensyn til megapixel skal du ikke bekymre dig så meget. Et TV med opløsningen 1920x1080 kan vise hvad der svarer til ca. 2 mp i 16:9 format. Men andre ord bil billedet fra LANGT de fleste digitalkameraer alligevel blive nedskaleret.
    Tværtimod giver kameraer med mange mp (ved en given billedchipstørrelse) dårligere kvalitet da det skaber mere "støj" på billedet, specielt ved høje iso-indstillinger.

I det prislag laver de nogle rigtig gode kameraer. Tjek evt. diverse tests på nettet.

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------