Er det her bundkort godt nok?

  • Det er et top-bundkort. Lidt foran med sata3 og usb3, som du knap nok kan finde enheder, der matcher lige nu. Der er vist een sata3 harddisk på markedet. Der findes ejheller flash-harddiske som sata3, endnu. Hvis ikke du har haft gigabyte før: man trykker Ctrl-F1 i bios for at få den udvidede OC-menu.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Det er et top-bundkort. Lidt foran med sata3 og usb3, som du knap nok kan finde enheder, der matcher lige nu. Der er vist een sata3 harddisk på markedet. Der findes ejheller flash-harddiske som sata3, endnu. Hvis ikke du har haft gigabyte før: man trykker Ctrl-F1 i bios for at få den udvidede OC-menu.


    har kun set en ekstern harddisk fra buffalo med 3.0

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    har kun set en ekstern harddisk fra buffalo med 3.0


    LOL ja og den kan sikkert ikke udnytte den fulde hastighed alligevel.
    Ej heller en alm harddisk på sata3. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Det er et fint bundkort :)


    Husk nu at du skal bruge ddr3 ram det til.


    Ja ja, den er jeg med på. Regnede med at købe dem her dertil, selvom de er PC3-10666.
    4GB OCZ Platinum DDR3 PC3-10666 (7-7-7-20)
    http://www.memoryc.com/compute…6platinumdualchannel.html


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Det er et top-bundkort. Lidt foran med sata3 og usb3, som du knap nok kan finde enheder, der matcher lige nu. Der er vist een sata3 harddisk på markedet. Der findes ejheller flash-harddiske som sata3, endnu. Hvis ikke du har haft gigabyte før: man trykker Ctrl-F1 i bios for at få den udvidede OC-menu.


    Tak for det, det vil jeg lige skrive mig bag øret, for har kun haft ASUS ,DFI, og ECS førhen.


    Havde også mest lyst til et FOXCONN, DFI kort, men eftersom de ikke er kommet med noget USB3.0 + AM3 socket, så må jeg måske vælge noget andet. Og tror da at det her er godt nok, har i hvertfald ikke haft problemer med andre produkter fra dem. Men ville aller helst have et af de sorte/røde FOXCONN bundkort, da de ville passe perfekt i min maskine, men nu er det jo desværre ikke farverne man skal vælge efter :crazyeyes:


    Hvad med chipsættet derpå? Er det ikke bare et almindeligt 790FX chipsæt, selvom det står opført som FXTA? Er det et af de nyeste, og er der nyere på vej inden for den nærmeste fremtid?


    Ellers nogle rygter om nogle fede USB3.0 AM3 bundkort på vej?

  • Bundkortet hedder fxta, men chipsættet er bare et almindeligt FX. Det er amds entusiast platform, og synes selv at det virker ganske godt. Hvis man vil have Crossfire og Phenom to, så er det, det man skal vælge.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Bundkortet hedder fxta, men chipsættet er bare et almindeligt FX. Det er amds entusiast platform, og synes selv at det virker ganske godt. Hvis man vil have Crossfire og Phenom to, så er det, det man skal vælge.


    Okay. Men er der ikke kommet et nyere chipsæt 790GX mener jeg det er, er det ikke bedre? Syntes også jeg læste et sted at der var et 800 chipsæt på vej, men kan ikke erindre hvor jeg læste det henne...


    Noget der ellers sku være værd at vente på?

  • I den tidligere generation (AM2/+) var GX chipsættet bedre end FX, men med de sidste udgaver er FX deres topchip.
    GX har onboard gfx og er ikke tilsigtet entusiasterne så meget som 790FX.


    Jeg har også hørt om 800chipsæt, men kun rygter og ikke noget substantielt. Hvis du køber et 790FX til AM3, så skulle du i teorien også kunne bruge de nye cpuer fra AMD næste år.
    Asus havde vist offentliggjort nogle lister med AM3 boards, der kunne tage de nye 6 cores Phenom, men kan ikke lige huske om det også var rygter.


    Hvis du får det med USB3 og Sata6, så kan jeg ikke lige se hvad du skulle vente på. Der kommer jo altid noget nyt nogle måneder efter, så man må bare beslutte sig :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H