Opgradering af computer

  • Godaften Tweak :D
    Som jeg skriver i den her tråd
    Gik anden computer ned til LAN. Altså hver gang man går ind i noget grafisk, kommer der røde streger / firkanter, er det så ikke gfx,et det er galt med ?. Hvis det er gfx,et har jeg bestemt mig for at jeg vil opgradere den. Så jeg skal have grafikkort og ram. Jeg tror jeg har fundet grafikkortet men mangler ram, der skal mindst være 2 gig.


    Det gfx jeg vil købe: http://www.getmore.dk/k%C3%B8b…cgax-36524y_111610_p.html det skal være agp x8
    rammene:
    PC3200
    DDr400
    CL=2,5-8-4-4
    På forhånd tak :D

  • puuh ha, nu er AGP kort næsten ude af markedet, så de er rimelig svære at finde. Det kan slet ikke betale sig at skaffe AGP kort mere.


    Angående et nyt GFX, så kan du hoppe en generation frem for billigere penge:


    HD4650 PCI-e:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=478865


    Samtidig skal du så have fundet et bundkort, RAM og nok en ny CPU, hvilket kan klares for en halvanden tusse hvis det ikke skal være en oversyg megahax0rgam3r computer.


    HD4650 AGP:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=629399


    det er IMO synd at forsætte med AGP, da det cutter en del ydelse af kortet.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().


  • Har desværre ikke de penge, her op til jul :(
    Men det er også bare en sekundær computer mine venner kan spille på :D


  • Er det kort du linker til 168 kr. mere værd ? :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gamlejesper


    Er det kort du linker til 168 kr. mere værd ? :P


    ikke med AGP, nej, men det kort du linkede til er heller ikke AGP :razz:


    alternativt kan du på edbpriser finde ældre geforce kort (6xxx) i den lave ende, som er billigere end det kort du linker til

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx


    ikke med AGP, nej, men det kort du linkede til er heller ikke AGP :razz:


    alternativt kan du på edbpriser finde ældre geforce kort (6xxx) i den lave ende, som er billigere end det kort du linker til


    Heh underligt, det var det inde på EDBpriser :P

  • Har lige et par spørgsmål mere:
    1.
    Hvis jeg nu køber DETTE KORT vil det så virke når der står at de anbefaler en 400 psu når den computer jeg har kun har 350 ?


    2.
    Vil disse
    RAM virke i computeren ?


    3.
    Kan jeg være HELT sikker på at det er grafikkortet der er problemet, altså det med at der kommer streger ovs. ?og det fx ikke er PSU eller CPU den er gal med ?


    På forhånd mange tak :D
    Med Venlig Hilsen gamlejesper :)

  • alternativt kan du jo vente til efter nytår, så er der nok nogle computershops osv. der holder lidt udsalg og tilbud.



    1. Ja, det vil virke, men forvent at computeren bliver ustabil under load. I princippet kommer det an på hvor mange ampere din 12v linje har, men det ser ikke udtil at have et ekstra strømstik på billedet, så det bliver meget svært at sige. Kortet kan kun få 75 watt gennem AGP porten, så der skal nok være et ekstra stik til strøm. Hvis du har en moderne PSU med PCIe udtag, så kan det være at der er et PCIe power stik på grafikkortet selvom det er AGP


    2.
    De vil virke fint i computeren

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • ØH GamleJesper hvis det bare er til "venner" så kan de vel tage deres egne pc'er med eller har de ingen, for hvis de ingen har kan du ligeså godt købe en pc i Bilka til 2000 kr og lade dem spille på den for det må være mere end rigeligt til dem, hvis de er nybegyndere. :pokey:

  • Hvilken cpu og grafikkort sidder der i nu?


    Find evt. Et brugt geforce 7
    med agp..

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H