Oc a cpu

• Hej jeg har en q9650 cpu på et asus p5k premium mobo jeg har prøvet at oc min cpu men når jeg gør det bliver mit grafikkort langsomt i benchmark (3d mark vantage)

AI overclock manuel

sat fsb fequense til 400 og resten til auto men det gik blev mit grafikkort langsomt af hvad skal jeg gøre og hvad skal de andre stå på ???

c3s

• Jeg har P5K-E Wifi, og når jeg OC'er med det, så skifter det nogle gang PCI-e x16 porten ned til at køre x1! Måske har dit board samme sygdom...

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

• Premium/Black Pearl burde ikke har problemet med at sætte hastigheden ned på PCI-e porten.

Eneste problem jeg oplever når jeg leger med OC er at mit kort bliver fandens varm specielt hvis jeg smider en quad core i bundkortet.

Er du helst sikker på at dit grafikkort bliver langtsomt og det kke er hele systemet som falder ned i hastighed?

P.S. hvis jeg var dig ville jeg droppe AI overclock programmet, det har kun drillet mig i hvert fald.. =S

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

• Jeg har oc manuelt dvs har sat fsb fequense til 380 , cpu ratio 0.90 men har fundet ud af at mine ram kan ikke lide at blive oc for meget så de står til 932mhz lige nu, vcore står til auto pcie 100 ...

Jeg har ikke oplevet at mit bundkort bliver varmt , men jeg har også vandkøling på min cpu, bundkortet er under fullload 39 grader og idle 34 grader , cpu ved fullload 42 grader og idle 39 grader så det skulle jo være okay.

• hvis pcie står til auto, vil den også sætte pci-e frekvensen op når du ocer FSB, og det er IKKE godt, og kan faktisk brænde flere ting af, så sæt den manuelt på 100....vil bundkortet ikke det, så har du et problem, som en bios update måske kan løse.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    hvis pcie står til auto, vil den også sætte pci-e frekvensen op når du ocer FSB, og det er IKKE godt, og kan faktisk brænde flere ting af, så sæt den manuelt på 100....vil bundkortet ikke det, så har du et problem, som en bios update måske kan løse.....

Det gør han også skriver han,om din PCI-E x16 går ned i hastighed kan du se med bla.a cpuz under mainboard,linkwidth.
    Det må være et "intel chipset over flere generationer problem",for jeg oplevede det samme i starten med mit,og det er Gigabyte 965P ;)