spdif fra gf til asus rampagex48 eller?

• hey, så var jeg så uheldig at min samsung skærm brød sammen, så anskaffede en asus 24" istedet, og da jeg ikke kan se en bestemt tv kanal længere, har jeg fundet ud af at det kan streames i dårligere kvalitet med amerikanske kommentatorer, men istedet for at se det på en lille 24", så havde det jo været fedt at koble pcen til mit 42" tv via HDMI.

der er sådan set intet problem i det, bortset fra at jeg har et nvidia GFX....at sætte lydkablet til gfx er heller ikke svært, men de 2 små pins i den anden ende, vil den have skal et eller andet sted i bundkortet....og her er problemet.

skal det ikke i lydkortet (har et soundblaster x-fi hvor der er 10 pins på, som det måske skulle kobles til, da jeg ikke bruger onboard....men skal det stadig sættes til bundkortet, og i så fald hvor oog hvilke pins i hvilken..... ?

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Rettet en gang, sidst af Fragman ().

• du kan læse i manualen til dit grafikkort hvor det stik sidder....mener det sider nede ved strøm stikkene, men det kan nok godt variere.

jeg skulle sætte mit i for at kunne bruge toslink, så jeg går ud fra at det samme gælder dig

Dyas

Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650

Laptop
    PS3
    Wii

Oprindeligt indlæg af Dyas
    du kan læse i manualen til dit grafikkort hvor det stik sidder....mener det sider nede ved strøm stikkene, men det kan nok godt variere.

jeg skulle sætte mit i for at kunne bruge toslink, så jeg går ud fra at det samme gælder dig

Nu har han jo fundet det på gfx'et, det er den anden ende (bundkortets audio eller soundblaster) ::)

Mit bud ville være x-fi'ets spdif udgang hvis den har sådan en. (De 4 pins måske? Måske står der i x-fi manualen hvad signaler der er på de 4)

EDIT: Måske er der hjælp at hente her:
    http://www.facepunch.com/showthread.php?p=14646030

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• ahhh :$

på mit x-fi sad stikket i, jeg skulle blot sætte det i mit grafikkort....... jeg kan lige tjekke hvordan det ser ud når jeg kommer hjem

Dyas

Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650

Laptop
    PS3
    Wii

• ellers et godt link, men lige nøjagtigt mit soundblaster x-fi titanium pci-express har de netop ikke prøvet....uheldigt nok, men jeg er nu overbevist om at det skal i 2 af SB kortets 10 pins...så langt så godt :) soundblaster kortet har nummeret SB1040 btw....
    EDIT:

efter en del kiggen i datasheets osv, så burde den sorte (gnd) skulle i pin2 ...men hvor spdif skal i synes jeg ikke jeg kan finde ud af.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Rettet 3 gange, sidst af Fragman ().

• hmmm eneste billede til et pci express SB kort er dette
    http://i45.tinypic.com/24o90jn.jpg
    desværre er min version ikke helt som det der. pins sidder højere, der er kun 10 ialt på kortet, og printet er blåt, så der er en risiko for at pins skal sidde anderledes, og ingen har bekræftigelse på det ene eller andet :(

min version ser sådan ud:
    http://ucables.com/img/ipics/CREATIVE-LABS-SB1040-R52473.jpg

Rettet en gang, sidst af Fragman ().

• ok fra creatives forum skulle guiden her kunne bruges :

mine pins sidder dog et lidt andet sted, men skulle have præcis samme funktioner.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    ok fra creatives forum skulle guiden her kunne bruges :

mine pins sidder dog et lidt andet sted, men skulle have præcis samme funktioner.

Er det et 8800GTS 512mb gfx du har? Har nemlig aldrig set spdif connect på sådan et.
    Ikke at jeg ikke tror på det har det har bare ikke set det på sådan et kort før.
    Køb et HD ati kort Frag. LOL

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Oprindeligt indlæg af baloo

Er det et 8800GTS 512mb gfx du har? Har nemlig aldrig set spdif connect på sådan et.
    Ikke at jeg ikke tror på det har det har bare ikke set det på sådan et kort før.
    Køb et HD ati kort Frag. LOL

skulle jeg nok have gjort men har bare ikke opdateret min profil i et stykke tid, købte et gtx 275 til billige penge, og mit 8800gts ligger trygt i skabet...har overvejet at enable sli på bundkortet (ja det kan man ifølge xtremesystems) og få en ny psu og så prøve sli med 2 forskellige kort...eller evt bare bruge 8800gts som physX kort :) ...men gtx275 har stik og ledning til hdmi lyd....

Oprindeligt indlæg af Fragman
    skulle jeg nok have gjort men har bare ikke opdateret min profil i et stykke tid, købte et gtx 275 til billige penge, og mit 8800gts ligger trygt i skabet...har overvejet at enable sli på bundkortet (ja det kan man ifølge xtremesystems) og få en ny psu og så prøve sli med 2 forskellige kort...eller evt bare bruge 8800gts som physX kort :) ...men gtx275 har stik og ledning til hdmi lyd....

Okey, så forstår jeg bedre. Det eneste nvidia kort jeg har brugt hdmi på var da jeg havde mit 9800GX2 og der tilsluttede jeg spdif på bundbrættet. Det virkede fint efter jeg fandt de rigtige drivere. Derimod efter jeg skiftede til ati HD kort så var der aldrig problemer med hdmi via adaptor på dvi porten. Men jeg vil tro du skal forbinde spdif via det lydkort du har ikke på bundkortet. :)

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Oprindeligt indlæg af baloo

Okey, så forstår jeg bedre. Det eneste nvidia kort jeg har brugt hdmi på var da jeg havde mit 9800GX2 og der tilsluttede jeg spdif på bundbrættet. Det virkede fint efter jeg fandt de rigtige drivere. Derimod efter jeg skiftede til ati HD kort så var der aldrig problemer med hdmi via adaptor på dvi porten. Men jeg vil tro du skal forbinde spdif via det lydkort du har ikke på bundkortet. :)

Øhh Baloo har du læst hans indlæg?
    Han ved jo godt det skal til lydkortet men han er bare ikke sikker på hvilke pins på hans lydkort.

Frag, jeg kører selv med et gammel Extreme Music og der fungere det super, Søndergård har også kørt med det med dette lydkort, ved ikke om han stadig gør det.

Men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit lydkort. =(

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

• det er faktisk næsten ufatteligt at der ikke er andre med netop den her model og windows xp, som har postet noget om problemet, men har googlet i timevis, og har prøvet at sætte det til pin hvad jeg TROR er pin 9 og 10 ...for deres markering er også utrolig svag....havde det været næsten enhver anden model er der fine guides rundt omkring :( ...men hvad skal man ændre i win xp software mæssigt, for synes ikke jeg kan se den "finder" et andet lydkort....men i det mindste lugter der ikke brændt, så tror ikke kablet ødelægger noget lige nu :D