Scythe mugen vs ninja

  • Hey tweak


    Jeg vil have en ny cpu køler da jeg er træt af intels skal larme så meget så jeg har fået anbefaldet en ninja, men har selv monteret i mugen på en core i7 og synes den virkede meget god men er lidt i tvivl.


    Nogen der kan hjælpe mig i den rigtige vej? eller komme med nogle andre alternativer :)


    Jeg synes de 300kr som de ligger i er fair pris, så hvis der skulle komme et andet bud på en køler så skal prisen være deromkring og den skal være forholdsvis lydløs :)


    På forhånd mange tak :)

  • mugen 2 har jeg monteret for en kammerat. Vi er fuld ud tilfredse. Eneste minus sys jeg er monteringen. Synes det er ret bøvlet men når den først sidder der så sidder den der også! Elsker når der er bagplade på, det næsten et must ved tunge kølere IMO

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Er det ikke samme køler, bare et nyt navn. Mener jeg har læst at den skiftede navn til Mugen.


    Jeg vil nok vælge en Thermalright Ultra-120 eXtreme koster også lide mere.


    Den kan du både få i sort, sølv og kobber. Dog vejer den en del som kobber udgave. kun små 1900g :T


    Jeg er også enig med hotti ovenover, at monteringen er lidt skod ved ninja/mugen. Det sådan set nemt at monterer når bundkortet er ude af kabinettet, men hvis man skal afmonterer køleren i mens den sidder i kabinettet, så er det satme noget skidt. Det er bare ikke nemt at komme til. X(

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

    Rettet en gang, sidst af Artisan ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Artisan
    Er det ikke samme køler, bare et nyt navn. Mener jeg har læst at den skiftede navn til Mugen.


    Tænkte det samme, men nej.


    Anyway, som Artisan skriver er det rigtig svært at skifte dem, blæsermonteringen kunne være bedre, mv. Køb en TRUE hvis budgettet er til det.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Jeg bruger selv en Mugen på min i5 750. Det er rigtig nok at den er lidt bøvlet at montere men hold da op den køler godt. Min i5 750 kører 3.6 ghz og load temp er ifølge coretemp max 58 grader.