Skærmen "hopper" i farverne...

  • Jeg har lige fået ny skærm - en Samsung T260.


    Men der er en "fejl"... Når jeg tænder PC´en - så bli´r den kortvarigt lidt mørkere i farven - og det er i opstartsfasen. Dvs. inden den når ind til Win.


    Ligeledes er der "problemer" når jeg f.eks. ser nogle filmklip - så varer det måske 1 - 2 sekunder, hvor den bliver lidt mørkere.


    Og det er ikke hver gang.


    Nogen der kan forklare det...


    På forhånd tak.


    MKE

  • Ville anbefale dig at prøve med en anden skærm, for at se om det er computeren eller skærmen der er noget galt med.

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Intenso
    Ville anbefale dig at prøve med en anden skærm, for at se om det er computeren eller skærmen der er noget galt med.


    Jeg har - som tidligere sagt - lige erhvervet mig en ny skærm. Problemet var der ikke med den gamle skærm.

  • Lyder lidt som om at dynamisk kontrast er slået til? Prøv om du kan slå det fra i menuen på skærmen :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Oh my bad. læste ik ordentlig efter.. Men ja. Dynamisk kontrast lyder ikke usansynligt :9xo

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Lyder lidt som om at dynamisk kontrast er slået til? Prøv om du kan slå det fra i menuen på skærmen :)


    Dynamisk kontrast..!!??


    Hvor finder jeg en sådan? Og jeg har været inde i "menu´en"...

  • Det burde være et punkt i menuen, ville jeg mene. Dynamisk kontrast er en teknologi, hvor der bruges LED i stedet for katoderør til at lave baglyset. Det gør at man kan "snyde" sig til en højere kontrast ved at justere på de enkelte dioder.
    Prøv ellers og download manualen og søg i dokumentet efter dynamisk kontrast.

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.