hjælp til at finde google.dk

• Hej

Jeg sidder med en bærbar der driller lidt

Der er spærret for at google.dk og flere andre sider, men ikke alle google sider
    Jeg har prøvet at stoppe firewall og sænke sikkerheds indstillinger.

den kører XP
    har norton antivirus
    og explorer 8

Jeg håber at finde hjælp her

• Lyder lidt som om der har været noget malware forbi og har pillet ved dit internet. Er hjemmesider som Norton blokeret? Hvad viser computeren når du prøver at hoppe på google.dk?

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Ja det virkede med googles ip adresse.
    men hvad er malware ?

Nortons hjemmeside virkede heller ikke,

skærmen viser

Internet explorer kan ikke vise websiden

• Så har du fået dig en nasty omgang malware. Du skal have fat i noget malware scanning der kan finde og fjerne det - desværre har jeg ingen anelse om hvad der er bedst da jeg kun har været ramt en enkelt gang og besluttede mig for at formatere istedetfor da det var hurtigere for mig. :roller:

Malware er en form for vira der somregel installerer sig selv som et program der påstår at du har virus på maskinen. Du klikker på et link og betaler dem for at slippe af med det osv... Med andre ord - slemt, besværligt og ikke på nogen måde rart. :pokey:

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

• kan anbefale at du bruger AVG i stedet for det skidt til Norton, det holder meget mere ude fra pc'en...

husk at købe den fulde udgave for virkelig at få noget ud af det hvis du skulle finde på at købe AVG i stedet for Norton...

hvis du skal have rydder lidt ud i dine ting på maskine som ex cookies så hent cCleaner hos Piriform