Opgradering af pc

• Hej!

Jeg synes efterhånden min computer er blevet langsom og ville egentlig gerne have en helt ny. Jeg har dog besluttet mig for at vente et år med at købe en helt ny super power high fidelity mega hardcore computer. :) Jeg vil derfor prøve at få min nuværende opgraderet en smule så den kan følge lidt bedre med.

Umiddelbart havde jeg forestillet mig at købe lidt ekstra RAM samt et nyt grafikkort. Men ville gerne høre hvad i synes, og om i eventuelt kunne anbefale mig noget? Mit budget ligger på ca 1500 kr.

Mine nuværende specs er:

- INTEL CORE 2 DUO E 6600 CPU, BOX, 64BIT
    - P5N-D (nvidia nf750i SLI) //redigeret - havde glemt jeg havde købt et andet
    - 512MB DDR3 GEFORCE 7950GT
    - 2GB DDR2 533MHZ RAM (2 x 1 blok)
    - 500GB (2x250) (16MB CACHE) SATA2 HARDDISK, 7200RPM *SILENT FLUID*
    - SATA2 CONTROLLER
    - NEC ND3550 DUALLAYER DVDBRÆNDER

Mener mit bundkort kun kan klare 4 Gb - så jeg ville opgradere til det.
    Angående grafikkort ved jeg ikke rigtig hvad det skulle være.

Hvis der er yderligere ting som kunne være rart at vide må i lige sige til.

I skal have mange tak for jeres tid!

• Jeg opgraderede personligt fra de 7950gt kort til 88xx serien, og fik en massiv boost på alt i spil.

Sætter mine penge på du napper et 5770 kort og en flok dualchannel pc1066 ram. - Hvis du har erfaring med det, så kan du godt få noget mere skub under den 6600 hvis du har den rigtige køling!

Asus P5K Pro - Q6600 - 3.19ghz - G19 - Razer Mamba
    6GB Corsair XMS PC6400 @ 930
    Asus 470GTX @650/1725
    Logitech Z5500 @ Yamaha center, Ultimate fronte
    Samsung BW226 22" <> Samsung SAMP2370 23" led
    Sony KDL-40EX501
    Playstation 3 80gb
    X-360 Elite
    Apple Iphone 4
    Sony DSLT A33

• Tak for dit input!

Har lige opdateret mit bundkort da det ikke var helt korrekt.

Angående de RAM du foreslår; pc1066 - er du sikker på det er dem du mener? Kunne du eventuelt give et link?

Hvordan er det nu med RAM? Jeg har jo 2GB DDR2 533MHZ RAM (2 x 1 blok) i - hvis jeg så køber nogle RAM som yder lidt bedre, tilpasser de sig samlet til de dårligste, ikk?

• Ud af et GTX260 og et HD5770 så ville jeg tage et Radeon HD5770, da det er nyere, mindre strømkrævende, udvikler mindre varme og har DX11.

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• Nu skriver du ikke ret meget om, hvad det er du bruger din maskine til - gætter dog på spil?!?

Holder med Renegger i den sag - 5770(m. 1GB RAM) er også hurtigere og larmer mindre end GeForce 260(og vist nok også billigere - fås til en tusse+/-100kr)! ..har det selv og fik det til 995kr

Hvis du kører med 32bit OS(XP/VISTA/W7), så får du ingen glæde af mere end 3,4 GB RAM ..da 32bit OS samlet set, ikke kan administrere mere end ca. 4GB RAM(det gælder ALT RAM medregnet ..også det på grafikkortet!)
    Hvis du kører med 64bit OS, er den normale grænse oppe omkring de 16GB RAM ..og dermed ikke noget problem i denne sammenhæng!

Når det kommer til CPU'en, kommer det jo an på om du kan OC den?! ..ellers ville en 84/8500 DUAL CORE måske være løsningen ..og sidste skud i bøssen, før du må bevæge dig over på en af de nyere platforme, for at opnå højere ydelse.

Det blir nok lige en "sjat" mere end de 1500kr, men så er du også godt kørene et stykke tid endnu!

• Køb en Q9x50 og et HD5870 evt et sæt hurtigere ram så er du godt dækket ind lidt tid endnu.

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

• Hvis manden kun bruger computeren til gaming, er det spildte kr/øre at bevæge sig fra dual core, til quad core - spil bruger stort set kun 1 core og nogle få af de sidste nye spil, kan så bruge 2 core ..hvilket så overflødiggør de sidste 2 core (på quadcore)

Før at man kan bruge quadcore effektivt, skal man have gang i nogen seriøst tunge programmer - og flere af dem på en gang! (video/billed-redigering, CAT, streaming ect.)

Noget andet er så, at tiden for at udskifte hele computeren, nok kommer før behovet for en quadcore(i tilfældet af, at mere end 2 core bliver brugt til spil)

Hvad HD5870 angår - så kan selv en OC'et i7-920 ikke engang presse kortet til max-grænsen(for dens yddelse), så det ville måske være lidt overkill-køb til de ældre platforme på S750.

PS: og så er det vist nok også en væsentlig dyrere opgradering, der langt overstiger de 1500kr, med flere hundrede % ?!

• Tak for jeres svar!

Jeg bruger primært computeren til gaming. Call of Duty: MW, L4D, WoW og mange andre.

Tror det ender med Radeon 5770.

Angående RAM - ville det give en mærkbar forskel at bytte mine gamle RAM blokke ud med nogle nyere og hurtigere? Og så 'nøjes' med 2 Gb plus den ene Gb fra Grafikkortet?
    Rigtig god pointe med 32 bit styresystem ikke kan udnytte 4 Gb.

Tak endnu engang!