Stationær suger alt tilgængeligt netværkshastighed

  • Hej Tweakere


    Jeg har et problem som jeg muligvis har udelukket til dette efter meget trial and error.


    Hvis en af mine bærbare er på nettet alene, netbook eller macbook, så kører det fint.
    Ligeså snart jeg tænder min stationære så kan de nærmest ikke loade en side, og mange gange timer connection out. Det er virkelig frustrerende, for jeg kan ikke engang få adgang til routeren fra en af de bærbare...


    Jeg har forsøgt mig med at skifte channel, rydde temp data fra alt osv... Er der nogle der har nogle forslag eller nogle spg ville det være dejligt.. :)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Prøv antivirus?

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Gå ind i joblisten og begynd at lukke alt der ikke har med operativ systemet at gøre. På et tidspunkt falder du nok over det rigtige. Ellers prøv med et vius scan.

    CPU: Q9550 C1@3.6GHz (med lapped TRUE)
    MB: Gigabyte X48-DS4
    RAM: 8GB Kingston HyperX(5300) 800 MHz 5-5-5-15
    GPU: Sapphire ATI Radeon HD 4870X2
    PWS: Corsair HX 1000W
    Case: Antec 1200

  • Tak for svarene, men:


    Alt er fuldt opdateret, netværket inde i task manager ligger på 0-0,04% imens jeg sidder på Tweak.


    Det er ikke bare langsomt det bliver på de andre, det var måske dårligt forklaret. Det er som om at der ikke er nok IP-adresser, og at den stationære har førsteret, men de har alle deres egen. Nogle gange virker det overhovedet ikke, og så nogle gange drøner de igennem med høj hastighed. Jeg kører speedtests på dem alle, og selv når de andre er langsomme får den stationære 95% af den lovede hastighed.


    Det er noget beboernet, men eftersom den stationære kører fint er der jo ikke noget galt med forbindelsen, og routeren er en helt ny Belkin (Eftersom jeg troede at det var min gamle DLInk router der var problemet).
    Det er højst mærkværdigt, og jeg aner ikke mine levende råd.. Det er virkelig frustrerende at min kæreste ikke kan åbne sin mail nogle gange, hvis jeg sidder på den stationære..


    Håber der er nogle flere tips.. Mange tak :)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Mjaaa....altså hvis du fks. har en 10mbit/1mbit forbindelse så har du ca. 1000/100kb/s til hele din forbindelse. Hvis uTorrent så ikke er sat til at begrænse sin Upload til fks. det halve får du store problemer med svartider og fks. hjemmesider holder næsten helt op med at loade (eller tager lang, lang tid). Da din stationære så kan tilgå det kan have noget at gøre med at uTorrent justerer baseret på hvad dens maskine bruger?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg sidder på en 120/120 linje, og det er ikke tit jeg aktivt bruger uTorrent, men det står tit bare åbent programmet, uden at der er en torrent i gang... Men er der nogle problemer med uTorrent specifikt, eller er det bare torrent problemet i tænker på?

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Interessant. Jeg har fjernet "Start ved systemopstart" og ser hvad der sker hvis jeg holder programmet lukket :)


    Tak <3

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2