Bærbar slukker.

  • Hey tweakers! ;)
    Købte en bærbar sidste år i maj. Acer travelmate 7530. Den har virket fint indtil nu hvor den lukker ned, når jeg spiller WoW. Ikke noget med blå skærm eller noget. Har hentet Coretemp, hvor jeg kan se at den bliver 90-100 grader på 45 mins tid.
    Skal jeg sende den ind til Acer? eller prøve at blæse den igennem med lille kompresser eller noget i den dur?


    MVH sad wow raider -.-

  • Tror også du har problemer med støv... Mobile CPUer bliver somregel lidt varmere da køling ikke altid er helt effektiv nok s 80-95 grader er ikke helt unormalt.


    Som der bliver nævnt er din CPU køler sikkert fyldt med skidt og derfor så er der ikke andet for at du må i gang med mund til køler metode. Hvis dette ikke hjælper så "luft på dåse" eller noget kompressor til at blæse den ren. Eller du kan vælge og splitte din bærbar af og rense blæser og køler med vatpinde osv. Det plejer jeg at gøre, men lige som meget for hyggens skyld da det altid er spændende at se om man har noget til overs når den er samlet igen. 8o

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Okay ;) Er der nogle ben i at pille så'rn en bærbar fra hinanden? Som jeg li kan se er der 4 skruer li bag ved blæseren. Det vel bar dem jeg skal pille ud? Eller skulle jeg bar prøve mund til blæser

  • Altså mund til blæser fungere - så får den også lidt kærlighed :T


    Og det er nemt nok at skille af - problemet er at samle igen! 8o Plus man mister garantien.


    Google din model - der ligger som regel en service manual på nettet, hvor man kan se hvordan firmaet havde forstillet sig at en serviceteknikker skulle splitte af og samle igen.


    Hvis du er fix på fingrene, så kan du tage køleren helt af også skifte kølepasta. (Kan dog kun anbefales hvis man har prøvet at skifte kølepasta før) Man skal som regel være lidt varsom da der ikke altid er heatspredder på CPUen, men direkte adgang til kernen. Så hvis køleprofilen vipper når man er i gang med at montere og afmontere så kan man være uheldig at kerne knækker.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

    Rettet en gang, sidst af Aka_-J- ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lolboy123
    Okay ;) Er der nogle ben i at pille så'rn en bærbar fra hinanden? Som jeg li kan se er der 4 skruer li bag ved blæseren. Det vel bar dem jeg skal pille ud? Eller skulle jeg bar prøve mund til blæser


    Hvis du har mulighed for det, så tag en kompressor og blæs ind der hvor luften kommer ud fra blæseren.


    Jeg har gjort det med flere computere og man bliver helt forarget over hvor godt det virker ;)
    Du kan selvfølgelig også puste der ind, men hold øjnene lukket ;)

    Fractal Design Define R3 Arctic White
    Phenom II 955 Quad 4x3,20GHz 8MB (Black Edition)
    Gigabyte GA-MA77T-UD4P
    Corsair 16GB DDR3-1600Mhz
    ATI Radeon HD4890 1GB
    XFX Radeon Hd4890 1GB
    Crossfire
    Seagate 1500GB / Samsung 750 GB / Western Digital 160 GB
    Corsair 750W

  • hej.. Har sammer problem med min acer.. Men inden den lukker ned blinker skærmen.. Det gør det også ind imellem fra jeg starter den og til den lukker ned.. Har skiftet harddisk på den, men den fortsætter.. Nogle gode ider?

  • hvis du blæser den med en kompresser er det faktisk vigtigt at du lige stikker en genstand ind i blæseren så den ikke kan dreje rundt. gunden til dette er at når du blæser ind i den vil din blæser jo selvføllige begynde at dreje rigtigt hurtigt rundt. og det kan smadre kuglelejerne i den. det andet problem ved ikke at stikke et eller andet ind i blæseren er at den bliver drevet af en elektromagnetisk motor. og når den drejer rundt vil den generer strøm som faktisk kan HVIS DU ER EXTREAM UHELDIG smadre hele dit bundkort. har set det før.


    så en skrugetrækker ind imellem rillerne i siden bare lige for at holde på blæseren er en rigtig god ide selv om det lyder lidt vildt.