tastatur låser ved boot

  • Hejsa


    Har købt windows 7 pro 64bit og prøver at installere det på den pc i min sig, Men problemet er, at mit tastatur låser så jeg ikke kan sætte den igang med at boote fra cden.
    Først prøvede jeg med f12 (boot menu) (sjovt nok kan jeg trykke på de forskellige knapper til bios, boot, flash osv.) men så kommer der er en liste over hvad jeg vil boote fra men der har tastaturet låst sig så jeg ikke kan komme videre.


    Bagefter var jeg inde i bios og fik den til at boote fra cd, og så siger den selvfølge noget i stil af cd fundet, hvis du vil boote fra den tryk på en knap ... men igen er tastaturet låst.


    Har også været inde i bios og sætte usb keyboard support på, den eneste løsning jeg ellers kan komme i tanke om er at prøve med et andet tastatur (det jeg prøver med er et Logitech G15).
    Har dog desværre ikke nogen til rådighed i øjeblikket.


    håber i kan hjælpe Mvh. Martin


    ps. prøvede også at resette bios, men det virkede ikke.


    *edit* var lidt usikker på om jeg skulle smide den her i software eller om jeg skulle smide den i hardware..

    MSI Z77A-GD65 / 16 GB Crucial ballistiX 1600 mhz / I7 3770k / EVGA GTX 670 FTW SLI / Corsair HX 850W

    Venter på et Corsair Obsidian 900D

    Rettet en gang, sidst af BK-Martin ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Ja, prøv med et ps/2 keyboard.


    Hvis du har været inde i BIOS, så kan du vel bare der sætte CD-drevet som første boot.


    /ask


    det var den anden ting som jeg prøvede, men så kommer det med jeg skal trykke på en knap før den vil boote fra cden .. men da tastaturet ikke reagerer kommer jeg ikke videre, og den går igang med at boote min xp istedet.


    Nå må se om jeg kan finde et andet tastatur frem så

    MSI Z77A-GD65 / 16 GB Crucial ballistiX 1600 mhz / I7 3770k / EVGA GTX 670 FTW SLI / Corsair HX 850W

    Venter på et Corsair Obsidian 900D

  • Har du checket om keyboard in BIOS indstillingen i din BIOS er sat til? Den kan også "låse" keyboardet hvis den er fra.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BK-MartinHar også været inde i bios og sætte usb keyboard support på, den eneste løsning jeg ellers kan komme i tanke om er at prøve med et andet tastatur (det jeg prøver med er et Logitech G15).


    ja det har jeg

    MSI Z77A-GD65 / 16 GB Crucial ballistiX 1600 mhz / I7 3770k / EVGA GTX 670 FTW SLI / Corsair HX 850W

    Venter på et Corsair Obsidian 900D

  • sådan, fik fat på et andet tastatur og fik installeret min windows 7 :) :rules:
    tak for hjælpen

    MSI Z77A-GD65 / 16 GB Crucial ballistiX 1600 mhz / I7 3770k / EVGA GTX 670 FTW SLI / Corsair HX 850W

    Venter på et Corsair Obsidian 900D