Nikon D3s

• Ja nu ved jeg jo der er lidt folk herinde der skyder med Nikon. Ved ikke om i er oppe i den tunge klasse men nikon har annonceret deres d3s som er en opfølger til deres d3

Nu endnu bedre til lowlight og med video. Jeg har skrevet lidt om den på min blog hvor der også er eksempler billeder og video til dem der løster.

Native iso går nu helt op til 12.800 og der er 3 hi modes hvor den højeste ender på iso 102.400

http://www.theis.dk/blog/index…0/2009/nikon-d3s-is-here/

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Casper Tybjerg var forbi her forleden for at tage nogen billeder til hans nye bog - han havde self sit kamera med en D3er, jeg må sige jeg er imponeret over hvor go det er til at styre ISO, det jo helt vildt, ISO 4000 og så tæt på som noget kan være på ingen støj :S

ISO 102400 er under boost og jeg tror ikke på det bliver såååh imponerende som det lyder, men lad os nu se..

Nikon de kan noget med ISO det må man sige

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

Oprindeligt indlæg af jK^
    Casper Tybjerg var forbi her forleden for at tage nogen billeder til hans nye bog - han havde self sit kamera med en D3er, jeg må sige jeg er imponeret over hvor go det er til at styre ISO, det jo helt vildt, ISO 4000 og så tæt på som noget kan være på ingen støj :S

ISO 102400 er under boost og jeg tror ikke på det bliver såååh imponerende som det lyder, men lad os nu se..

Nikon de kan noget med ISO det må man sige

Det kan de nemlig.. De er en hele del foran med en masse af deres teknilogi... også mht deres lukker og den måde der laver deres Chip på...

• Ja de er kommet med hvad støj angår med D3'eren og nu især med D3s men det var vist også på tide de var jo bagud i meget lang tid. Nu må vi se hvad canon smider på markedet her på tirsdag.

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Ja de er kommet med hvad støj angår med D3'eren og nu især med D3s men det var vist også på tide de var jo bagud i meget lang tid. Nu må vi se hvad canon smider på markedet her på tirsdag.

Ville sige lige det modsatte...

Nikon har efter mine erfaringer været en del foran mht støj og deres lukker...

Canon har f.eks. være en del bagud med deres lukker, omkring hvor længe de holder... hvor nikon har været Meeget foran.

Jeg tog f.eks. en test her i torsdags, med en /d'er og en D200 og en D300s
    Der var D300s'eren en del beder end /d'eren, som de ellers roser så meget ved canon... Men det var ikke pænt at se på.. der gjorde D300s det meget beder :)

Nu har jeg så ikke lige prøvet ar sammenligene 1D'eren og 3D'eren eller 1Ds og D3s'eren mod hinanden, men af hvad jeg har set og prøvet, så gør Nikon det beder.. :)

Men igen, vær sin smag sag jo :)

• Jeg skriver ældre nikon kameraer....

D300s er ikke ældre.

D2x, D200, D80, D70 osv er håbløst bagefter hvad canon havde på det tidspunkt hvilket nikon også har været udmærket klar over. Har snakket med flere af deres folk omkring det og er slet ikke noget de ligger skjul på. Snakkede også med Morten Rygaard tilbage i august hvor vi begge dækkede noget koncert og han lagde heller ikke skjul på han var glad for de nye muligheder til hans koncert foto :)

I dag er de dog klart foran slet ingen tvivl om det og hvis canon ikke kommer back in the game med 1d4 så er jeg da også nød til at regne sammen hvad det vil koste og skifte da jeg jo ofte presser min iso.

Med hensyn til lukker så har jeg aldrig talt hvad mine kameraer har gået, men kender ikke en der har ødelagt en lukker på en canon og kun en der har på en nikon og det var faktisk en d3, men det tror jeg var en produktions fejl for den døde meget hurtigt efter køb.

Min pointe med lukker er de vist generelt i langt de fleste tilfælde holder mere end rigelig længe nok.

• Jeg kunne bare ikke lige læse noget med Ældre, men min fejl :)

Men ja, der er Mange der er gået fra Canon over til Nikon fordi de gør det en del beder mht støj, lukkeren og deres måde at lave der Chip på...

Da jeg snakkede med Simon Schelde, fra nikon i Torsdags, snakkede han om at han havde hørt at et andet mærke, han ville ikke sige hvem ;) var stolte over at sige deres lukker kunne tag Min. 30.000 billeder før den skulle udskiftes :)

Nikon D3000 som er deres mindste lige nu, tager min. 100.000 og D300s 150k og D3'eren mener jeg de snakkede over 200k

Så der er mange ting der er en del forbedret ved nikon's pordukter... men D2x og D70 var jo også MAx forældet... :)

Men det er dejligt at der kommer lidt kamp mellem dem igen, nikon og canon, man canon kan bare ikke følge med.. de var så stolte over deres 7D at jeg faktisk havde købt en, men sendt den hurtig tilbage da jeg lige fik Simon til at sende den nye D300s til mig... så holder mig stadig til Nikon :)

• Også bare lige for at blande mig i snakken om lukkere, så tror jeg virkelig ikke på der findes 10 forskellige fabrikker der laver lukkere. jeg tror på det er de samme lukkere (dog er der jo nogen forskellige FP lukkere (focal plan) lavet i forskellige materialer.

en lukker i en d3x der kan holde til 300.000 lukninger er med garanti den samme som den der sidder i en 1ds mk 3

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5

• Også lige for at sige en ting mere, "nikons" sensorer, er Nogen sony laver og ikke Nikon selv :) at Sony så ikke kan finde ud af at lave en ordentlig AD konverter der i deres kameraer, det er mig en gåde

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5

Også bare lige for at blande mig i snakken om lukkere, så tror jeg virkelig ikke på der findes 10 forskellige fabrikker der laver lukkere. jeg tror på det er de samme lukkere (dog er der jo nogen forskellige FP lukkere (focal plan) lavet i forskellige materialer.

en lukker i en d3x der kan holde til 300.000 lukninger er med garanti den samme som den der sidder i en 1ds mk 3

Der findes 2 slags lukker... Kan sq ikke lige huske hvad de hedder, men den ene er vist nok en Spalte Lukker og den anden xxxx

Men de laves i en del forskellige materiale som du også selv siger :)

• Der findes mange forskellige lukkere, en spalte lukker hører under en FP lukker som sidder lige foran sensoren, deraf navnet FP (focal plan) :)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5

Der findes mange forskellige lukkere, en spalte lukker hører under en FP lukker som sidder lige foran sensoren, deraf navnet FP (focal plan) :)

Hmm.. på skolen lærte vi der kun er 2 lukker... Nok bare mig der sov så.. :)

• Nu ved jeg ikke hvad skole du har været på, men går ud fra du har været på handel fagskolen i odder? anyways - der findes primæert 4 forskellige slags lukkere, se evt. link.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shutter_(photography)

Min pointe var også bare at de lukkere der bruges er med garanti "de samme" ligegyldig hvad mærke det er :)

så længe vi snakker samme kvalitet.

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5

• Ja der er ikke den store forskel på selve lukkeren men det er faktisk mindst lige så ofte spejl mekanismen som giver problemet.