vandkøling til en Antec 1200

  • Davs jeg er ny til vandkøling og min zero to non om vandkøling så ville hører om nogle kan pege mig i den rigtig retning.


    Jeg har et Antec 1200 kabinet som jeg har overvejet at få vandkølet med ved som sagt ikke rigtig noget om vandkøling.


    Mit hardware er følgende:
    Asus p5k pro MOBO
    Intel core 2 Extreme qx9650
    4x kingston DDR2 667 1GB ram
    Nvidea Geforce GTX 295
    1000W Thermaltake Toughpower Cable PSU


    det skulle umiddelbart være de vigtige data



    det skal være et vandkøling system som er solidt? da jeg ofte er til LAN hos venner og derfor rykker meget rundt på min pc.


    kan lægge billeder ind hvordan min PC ser ud pt. hvis nødvendigt.


    har også planner om et nyt MOBO og RAM så hvis nogle skulle have gode foreslag om det mens i kigger på det her vil jeg ikke sige nej tak.

  • Du skal lige vide at du ikke kan få større end single radiator til at sidde i det kabinet uden at fuske. :(



    Men hvor meget skal du have kølet, og hvor mange penge vil du bruge?


    selv har jeg et antec 1200 med et xspc x20 kit i, til at køle min i7 - som faktisk virker rigtig godt! :)


    edit: skulle have skrevet at der ikke kun sidde større inden i. uden på kan du godt få plads til større.. :)


  • Det kan godt lade sig gøre at montere en dual eller tripple rad i fronten uden at skulle bore alt for meget.


    Men Antec 1200 kabinettet er bestemt ikke det bedste kabinet til vandkøling..


    Quote

    har også planner om et nyt MOBO og RAM så hvis nogle skulle have gode foreslag om det mens i kigger på det her vil jeg ikke sige nej tak.


    Hvad havde du tænkt dig at skifte til?


    Det er jo rimelig relevant hvis du nu f.eks har tænkt dig at skifte socket.

  • må vist heller være mere præcis ja :)


    vil gerne have at det hele er indenvendigt og vil helst undgå at skulle bore i maskinen. (medmindre der er snakke om noget røv nemt)


    og min CPU skal køles og også gerne min GPU



    og hvad angår MOBO så har jeg tænkt mig at beholde min nuværende CPU så vel en 775socket. så det bare om det er værd at købe et MOBO der kører DDR3.


    og ved ikek hvor mange penge jeg ved bruge på det endnu så kan i give mig en til en god pris og en der er top tunet?

  • Jeg synes du skal tage et kig på h20koeling.dk. Der står rigtig mange af de ting du er i tvivl om
    Læs alle guides og vejledninger igennem og kom så igen og spørg om de ting du stadig er i tvivl om.
    Det er vist den bedste hjælp til selvhjælp :)

    -- Amd Phenom II 720BE X3/X4 @ stock GHz -- Gigabyte MA790XT-UD4P --
    -- 9600 GT -- DDR3 2x2gb Corsair XMS 3 pc126000 @ 8 8 8 24 --
    -- Laing DDC pro -- EK-Supreme water block (cpu) --
    -- AC Aquaero usb unit -- Alphacool NexXxoS Pro II (dual) --

  • ok har læst de guides der var på h2okoeling og er bestemt blevet en hel del klogere takker for linket :)


    har dog stadig spørgsmål hvad angår hvad jeg kan få ind i min maskine.


    rasmus66 nævner noget om at kunne få dual eller triple rad uden at bore for meget. jeg er nysgerrig i hvor meget boring der er snakke om og hvor meget plads det vil tage af min front


    og kan stadig godt bruge tips til ny MOBO og RAM hvor jeg beholder min gamle Intel core 2 Extreme qx9650 CPU :)

  • jeg har haft en NorthQ 3590 Siberian Tiger II siddende indvendig på de to 120mm. blæser,der sidder i kabinet og så satte jeg 2x 120mm. bag på raditoren, så den sad i en sandwitth,uden at borer huller!
    Det virket fint,cpu q6600 oc til 3400 mhz,lå på ca.40grader i ilde!

  • når du siger de 2 120mm der sidder i kabinettet mener du som dem bagved? for der sidder 5 120mm i kabinettet hvis du tæller dem i fronten med. og har du nogen billeder af hvordan det så ud da du havde sådan en siddende i?

  • ja jeg mener de to der sidder bag i.og jo jeg har billeder af det.



    desværre har jeg ikke taget noget billedet,med de to ekstra blæser på.

    Signatur slettet da den ik overholdt reglerne.

    Rettet en gang, sidst af jbl ().


  • Det havde jeg nemlig også overvejer, men synes at være kommet frem til at det ikke er helt optimalt. Der er ca. et slots plads til fittings. Ved bare ikke om det er helt nok til en "normal" radiator.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Elveswarrior
    takker for billed demonstrationen :)


    så man kan godt få en dual-rad ind bagpå med lidt god vilje altså


    Ja men den skal være rimelig tynd.


    Jeg vil anbefale at du køber en TFC Xchanger dual rad og montere den i fronten.


    Du kan montere det på ghetto moden med elastik bånd eller så kan du købe fire vinkel beslag og montere den

  • har du nogle mål på hvor "ret tynd" den skal være for at kunne side bag på? :)


    og elastik bånd lyder ikke som noget der kan holde til at blive transporteret når man skal til LAN. kan bare være mig der ikke har nok erfaring med det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Elveswarrior
    har du nogle mål på hvor "ret tynd" den skal være for at kunne side bag på? :)


    og elastik bånd lyder ikke som noget der kan holde til at blive transporteret når man skal til LAN. kan bare være mig der ikke har nok erfaring med det.


    I hvert fald ikke meget tykkere end en XSPC RS radiator og den er 35 mm.


    Her kan du se hvad jeg mener med vinkel beslag :cheers:


    http://www.youtube.com/watch?v…CC70CC&index=0&playnext=1

  • ah jeg ser. det ser jo ikke helt umuligt ud rart at vide :)


    så kommer der nok et dumt spørgsmål men blæserne på den radiator han mounter i suger eller puster de? :S


    Edit: fandt selv svaret da jeg læste comments igennem :O

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Elveswarrior
    ah jeg ser. det ser jo ikke helt umuligt ud rart at vide :)


    så kommer der nok et dumt spørgsmål men blæserne på den radiator han mounter i suger eller puster de? :S


    Edit: fandt selv svaret da jeg læste comments igennem :O


    Nej det er faktisk meget lige til at lave :)


    Silvan ligger inde med de fleste bolte og møtrikker til sådan et job der og vinkel beslagene kan du lave selv meget nemt hvis du ellers ligger inde med en tynd plade stål eller aluminium.

  • okay har læst lidt mere på vandkøling og kigget på en hel del forskellig ting men har nogenlunde bestemt mig for hvad jeg vil have. så det bare om tingende passer sammen og inde i som jeg nu vil spørger om råd til :)



    Radiator: http://www.coolerkit.dk/hw_lab…_xflow___black-p-763.html
    kan jeg få den til at side indvendigt på bagsiden af mit Antec 1200?


    CPU kølerhoved: http://www.coolerkit.dk/ek___supreme___plexi-p-1121.html
    syntes den så pæn ud men er den effektiv hvis nogen kender til den?


    Reservoir: http://www.coolerkit.dk/xspc_l…dc_bayres_one-p-1297.html
    syntes at være en super løsning at pumpen er inde i reservoired


    Pumpe: ??? ved ikke lige hvilken pumpe jeg skal bruge til reservoired og vil gerne have tip/idéer da det hvist kun var 2 pumper der passede til reservoired.


    Slange: http://www.coolerkit.dk/tygon_…___3_8___10mm_-p-119.html
    har hørt meget godt om tygons 10mm slange men passe de til resten af de ting jeg har nævnt oven over?


    Fittings: har ingen anelse hvilke jeg skal skaffe :S syntes push-in eller push-on lyder nemt og smart man kan ikke lige umildbart finde nogle der passer til det jeg har fundet.


    Vand og additiver: her er jeg også på bar bund. vil gerne have blåt lysende vand da det vil passe til antec 1200s blå lys til at starte med men har hørt mange UV farver er syrlige og vil da helst ikke have at det langsom æder igennem min slange eller fittings.



    nogle gode UV lys til det blå UV vand jeg håber på ville heller ikke være skidt hvis nogen kan foreslå nogle der :) vil gerne prøve at købe alle dele fra 1 site så hvis jeg skal bruge noget andet eller noget andet bliver foreslået ville det være super hvis i kunne finde det på samme site.