Indlæg af Jrh

    Det findes der, og løsningen er ganske fantastisk hvis du vil betale for det :-)


    Du kan få dine blæsere til at følge temperaturen på analoge temperatur sensorer, Du kan få sætte en minimun temp og max temp som dine blæsere vil opretholde.
    Der er rigtig mange indstillingsmuligheder.. Bl.a. også en flow-vagt / resovoirmåler etc hvis du bruger vandkøling.


    AC unit' en er software styret, men har egen hukommelse så når først indstillinger er indkodet skal man ik starte det program op hver gang sammen med windows.



    Tag et kig på:
    AC Aquaero usb


    Jeg vil anbefale dig at downloade den film 46mb siden henviser til. Der kan du se hvad den kan.


    Måske du kan få den til at virke sammen med dit projekt ?

    Hej


    Jeg er en del i tvivl om hvilken test jeg burde køre som stabilitets test i prime 95.


    Når jeg kører en Torture test kan jeg vælge mellem følgende:


    1) Small FFT

    2) In-Place Large FFTs


    3 Blend


    4 Custom


    Hvis i laver en custom test hvad tester i så (indstillinger) ?


    Primært vil jeg teste min cpu clock hver gang jeg gør den højere.


    Indtil videre går det som en leg. 3,4Ghz @ 41^grader ved fuld load :)

    Hej og velkommen til Tweak.dk


    Jeg tror du mangler at tilslutte et strømstik ? Det virker til, som du selv skriver:


    Jeg havde husket at tilslutte både det store 20-pin strømkabel (plus den lille 4-pin connector) =24pin


    og 4-pin 12V kablet (ATX12V1). = Gfx Molex ? samme kabel som til Ide HDD's ?


    Så mangler du da ihvertfald at tilslutte et 8 pins 12v stik til cpu og mb.


    kontroller lige at du har tilsluttet de stik som jeg har markeret i paint. Det kunne jo være det ?


    [Blocked Image: http://img382.imageshack.us/img382/4354/asrock.th.jpg]

    Hej folkens.


    Jeg har en ting jeg ikke kan finde ud af.


    Jeg har og vil gerne fortsætte med at have en backup af mine dokumenter på en anden harddisk.


    Dog kunne jeg rigtig godt tænke mig at mine C:\xxxxx\dokumenter automatisk bliver synkroniseret med min mappe på E:\backup\Dukomenter.


    Jeg kører windows XP. Er det en mulighed at bruge noget der er indbygget i xp eller skal jeg have fat i et program der kan klare det for mig?

    Det sketet også for mig efter jeg installere Net Frameworks ifb, med noget software.
    Den lavede også en gæstekonto til mig.
    Du skal gå ing og slette den konto så der kun er dig som administrator/bruger tilbage.
    Derefter skulle den gerne være normal igen.
    tjek selv. diverse indstillnger under Bruger/user

    Du skal åbne dit internet explorer som administrator som de andre også siger.


    Det gør du ved at højre klikke på ikonet og åbne som administrator.

    Jeg synes du skal tage et kig på h20koeling.dk. Der står rigtig mange af de ting du er i tvivl om
    Læs alle guides og vejledninger igennem og kom så igen og spørg om de ting du stadig er i tvivl om.
    Det er vist den bedste hjælp til selvhjælp :)

    Jeg har lige haft nogenlunde samme problem.
    Det var dog en ny-samling af pc hvor den ikke ville starte. Men du kan jo gøre som mig og lave samme fremgangsmåde.
    Dvs. Du piller alt fra, hdd, displays, etc etc... Prøv med kun gfx, 1 ram stang og så prøv at tænd. Kør så slavisk fremaf til du finder din fejl.
    Du kan os være uheldig det er din Psu, Cpu, bundkort der er røget en tur.


    Held og lykke

    Tak Baloo


    Problemet er løst..


    Jeg fulgte dit råd, demonterede alle strømstik etc. og den ville gerne starte. Så var det jo bare at sætte en ting til at gangen og se hvornår den begyndte og fejle.


    Det viste sig at være min styring til vandkøling AC aquaero unit der er stået af.


    Super ærgeligt da det koster små 1000kr og erstatte med et nyt :(


    Men tak for hjælpen!


    Jeg er ellers yderst tilfreds med min hardware opdatering. :)

    Hej Alle


    Jeg har endelig fået samlet alle mine nye dele til min comp, men den vil ikke starte op når jeg tænder.


    De nye dele er: Gigabyte MA790 UD4p , Amd Phenom II 720 BE , Corsair 2x2 GB DDR3 ram , Emermax 625W PSU



    Det hele er sat sammen, men når jeg trykker på "tænd" sker der ingenting. Jeg har også prøvet at bruge en skruetrækker og kortslutte de 2 pins min tænd knap ellers gør. så det er ikke problemet...


    Det mærkelige er at jeg har fået den tændt 2 gange ud af måske 100 forsøg.


    Nogen ideer om hvad der kan være galt ? ?


    På forhånd tak

    Nu har jeg endelig fået delene hjem og skal til at samle dem her senere i aften.


    Dog lige et spørgsmål mere til dette bundkort: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P


    Jeg har 3 HDD, Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal tilslutte dem på MB.


    Der er 2 stk porte der hedder G/sata og 8 stk Sata


    Jeg har windows mm. på en disc, musik mm. på en anden. Skal jeg smide dem begge i i de G-sata porte og den sidste backup disk i en sata port `?


    Der er vist noget med de G-Sata porte er hurtigere. Er det korrekt ??

    For at svare på Tjansen's spørgsmål, for det har han desværre ikke fået et konkret et af endnu der er rigtigt, men en masse forklaringer om levetid mm.


    Du har dit svar i de specs du linker til for din egen psu.


    Du skal bruge en kombineret strømstyrke ( Amp ) på 46A eller mere:
    Volt Ampere


    + 3.3 V 28 A
    + 5.0 V 28 A
    + 12.0 V1 20 A
    + 12.0 V2 20 A
    + 12.0 V3 20 A
    + 12.0 V4 20 A
    - 12.0 V4 0,8 A
    + 5.0V SB 2,5 A


    + 3.3V / +5V combined 180 Watt
    + 12V combined 650 Watt


    Kombineret strømstyrke for 12v = 650/12 = 54,16Amp. Dvs, du har 8A tilbage at rode med efter hvad de skriver om dit gfxkort. 8A = 96W


    Så er der det med usikkerhed med +/- 10%. Det vil undre mig ekstremt meget hvis det gfxkort står og hiver 46A konstant, så mon ik det kun er til nogle få komponenter i en peak tilstand ??


    - Jesper

    For at svare på mit eget spørgsmål nr 2. så har jeg regner lidt efter på mit watt forbrug med http://www.antec.outervision.com/PSUEngine


    Det er rigeligt til overs stadigvæk ca. 50w ved full load.
    Mit 8pins stik kan man åbenbart købe sådan en omformer http://vcore.dk/shop/adapter-4-pin-1121p.html


    Så er der kun det med RAM jeg ikke har styr på.
    F.eks. Så sser de har ram jo fine ud, men hvorfor står der at de er til Intel, og under tilbehør til dem er der vist AM3 bundkort ???
    http://www.komplett.dk/k/ki.as…view=detailed#ProductTabs


    Håber på nogle konstruktive svar. :)