Indlæg af jbl

    jeg har haft en NorthQ 3590 Siberian Tiger II siddende indvendig på de to 120mm. blæser,der sidder i kabinet og så satte jeg 2x 120mm. bag på raditoren, så den sad i en sandwitth,uden at borer huller!
    Det virket fint,cpu q6600 oc til 3400 mhz,lå på ca.40grader i ilde!

    forresten angående PSU,så kørtet hiperen med ovre volt på 12 linie (12.19 ) og 5 ( 5.19 )
    og på corsair 850 der kørtet den på 12 ( 12.07 ) og 5 ( 5.07 )


    og nu på mit "gamle hardware" Q66oo 2.4 ghz psu 850w. mb.Asus P5K Deluxe 4x1 gb.Pc8500 corsair


    12 volt ( 11.87-11.93) og 5 volt (5.04)


    til at starde med lå 850w. på 12.02v og 5 på 5.02

    1= har kørt mentest i 6 timer 3x2gb. ram uden fejl


    2= jeg ville også kørre med win7 64bit. men det var systemet ikke glad for.


    3=jeg skulle bruge 3-4 forsøg på at starde den op og reveset-knappen,når du trykket på den,skete der ikke noget!


    4=ny psu gjorde det værre,skule nu bruge 8-10 gange før den stardet op.


    5= ringe til support hos compumail,han mente at bundkortet er defekt.Har nu sendt hele l..... tilbage,er træt af at give mange penge og ondt i håret af at rode med det.
    Men nu må vi se,penge tilbage eller et andet mb. måske en anden type!

    Har købt ny cpu:Intel i920
    mb:Asus P6T Deluxe v2
    ram: Muskhin 3x2gb.DDR3 1600mhz


    Efter at jeg kørte Xp Pro ind skulle pcer lave genstart,den slukker ned også sker der ikke mere,står bare uden aktivtet på harddisken og ikke noget signal til skærmen.Det lykkes at få gang i pcer,men genstart og opstart er den ikke glad for opstart skal jeg bruge 3-4 forsøg før den kommer igang.
    En kammarat siger at min psu er for lille (Hiper 580w) skal bruge min.650w.
    Så i går kom min nye psu corsair på 850w.Satte den i og pcer stardet op første gang med kun et tryk (hurra)men glæden var kort,satte pcer til en genstart og det samme problem,ingen signal til skærm.
    Så her i formiddags skulle jeg bruge 8-9 forsøg før den starde op,Hvad f..... kan der være galt???
    Man køber nyt udstyr til en formue og så skal der være så store problemer med det.
    Har mest lyst til at sende det tilbage til forhandleren.(sidste dag idag)
    Er modtagligt for gode råd?

    har testet maskine 6 timer med mentest i v.1.70, 10 omgange,ingen fejl alle 3 klodser i (6gb.)
    Jeg gik ind i bios efter restart,vil lige se hvor mange ram der var talt op der så den 4gb. og i egenskaber for system er der 3 gb. så det er jo godt nok,da jeg har xp 32 bit inde nu.og under opstart nået jeg lige at se at den skrev 6124mb.
    så det kan være at jeg ikke har haft de rigtige driver til 64 bit. systemet eller at den skal have mere strøm?
    Men tror i at der er noget der er defekt, ;( fordi jeg har til fredag hvis det skal sendes retur! :offtopic: :hb: :dance:

    efter at læst de 2 første indlæg,ville jeg tage den sidste ramklods i.Gik i bios for at se hvor mange ram den kunne se.den kunne se 4gb. gik ud af bios,men pc ville ikke starde op,power knappe på skærmen stod bare og blinket,fik slukket den og starde op igen,så ville den godt gik ind i denne computer og der stod 3gb. ram satte 3Dmark06 igang den aflæstet 4gb. ram.
    jeg synes at den kørre mærkligt og kan man godt køre mentest med ddr3-ram?

    har lige købt ,asintel i920us p6t deluxe v2 og 3x2gb.mushkin ddr3-1333 cl9 kit em3.


    har i forvejen:
    psu:hiper 580w.
    skærm:samsung 2232bw
    gpu:8800gtx
    første hhd:wd 150gb. 10000 omdr.
    anden hhd:wd 500gb. 7200 omdr.
    lyd:creativ x-fi


    jeg satte de nye dele i maskine og install. win7 64bit. da den skulle lave genstart efter install. stod den bare med sort skærm :$ og kom ikke længder.Jeg tog så en ramblok ud (c1) og så kunne den godt startede. :))
    I bios ser den kun 2 gb.ram og ikke 4 gb.det samme i denne computer.Så kørte jeg xp pro ind og det var det samme,kunne kun se 2gb.
    så køPå asus hjemmeside står der at man skal bruge en psu på min.650w. så vil det hjælpe med en større psu eller er der noget galt med hardware,har til næste fredag med retur-ret.rte jeg en test med 3Dmark og meget mærkligt så kunne den se 3gb. ram så hvad sker der her?

    jeg har læst en test om Thermalright HR-03 Plus og der skriver han at skal du Oc din Gpu så bliver ram-blokke alt for varme,men søg i Google på Thermalright HR-03 Plus så kan du selv se hvad han skriver.
    hilsen Jørgen

    Der er også Zalman 1000 vf led, den bruger jeg selv,der sidder en 80mm blæser på,og den larmer næsten ikke.Hos coolkit har de også køler til 8800gtx,der har jeg se en med 2x80mm. blæser den se faktisk fed ud,men da havde jeg købt den anden.
    Hilsen Jørgen